2015. gada Eiropas F3 vicečempions un 2016. gada "GP2" vicečempions Džiovinaci šogad piedalījās pirmajos divos F1 čempionāta posmos, kad "Sauber" komandā aizstāja Paskālu Verleinu. Tikmēr septiņos citos posmos viņš devās trasē Grand Prix nedēļas nogaļu treniņbraucienos komandā "Haas", kas, tāpat kā "Sauber", ir "Ferrari" rūpnīcas sadarbības partnere.
Tiesa, "Haas" komanda nebūt nejūtas iepriecināta par to, ka tai "jāauklējas" ar nepieredzējušo sportistu. Vienības boss Ginters Steiners izteicies, ka Džiovinaci dalība treniņbraucienos nav nākusi par labu, sevišķi ņemot vērā, ka tajās reizēs kādam no pamatsastāva pilotiem, Romēnam Grožānam vai Kevinam Magnusenam, bija jāpaliek malā.
"Nedomāju, ka tas kaut kādā veidā būtu palīdzējis mūsu pilotiem," dāņu izdevumam "Ekstra Bladet" stāsta Steiners. "Nevaru pateikt, cik negatīvu ietekmi tas atstājis, bet tas nebija nekas pozitīvs. Redzēsim, ko darīsim nākamgad. Šobrīd par to vēl neesam diskutējuši."
"Haas" komandas dzinēju piegādātāja un partnere "Ferrari" vēlējusies, lai 2018. gadā Džiovinaci startētu šajā vienībā, tomēr saņēmusi atteikumu.
"Viņi to prasīja, bet, ja tu neprasīsi, nekad nedabūsi to, ko gribi," atzīst Steiners. "Viņi neizdarīja spiedienu uz mums. Mēs uzreiz paskaidrojām, ka mums jau ir divi piloti nākamajai sezonai. Tas bija tieši un skaidri."
Džiovinaci ir sarūgtināts, ka vēl vienu sezonu nav izdevies atrast pilnas slodzes vietu kādā no komandām, bet "Ferrari" prezidents Serdžio Markione viņa jūtas saprot: "Mēs sarotam viņa vēlmi braukt sacīkstēs, bet šobrīd nav brīvu vietu. Arī viņa laiks pienāks. Viņš ir ievērojami progresējis."
Izmantotie resursi:thecheckeredflag.co.uk