Atgādinām, ka tā gada Singapūras posmā 14. aplī avārēja "Renault" komandas braucējs Pikē juniors, izraisot nepieciešamību trasē doties drošības mašīnai, kas savukārt palīdzēja viņa komandas biedram Alonso nonākt vadībā un vēlāk uzvarēt. Tika atzīts, ka Alonso par šo plānu neko nav zinājis.
"Alonso visu zināja, tomēr atklātā tekstā viņš man to nekad neteiks," pēc aiziešanas no "Ferrari" komandas intervijā britu žurnālam "Autosport" atļāvies izteikties Masa, kurš tajā sacīkstē startēja no "pole position".
Patiesība nāca gaismā tikai 12 mēnešus pēc šī atgadījuma, kā rezultātā Pikē "aizbēga" uz Ziemeļameriku, bet "Renault" komandas vadītājam Flavio Briatorem un tehniskajam direktoram Petam Saimondsam uz laiku tika aizliegts strādāt Formulā 1. Saimondss tagad ir tehniskās nodaļas vadītājs "Williams" komandā, kurā šogad brauks Masa.
"Protams, es ar viņu par šo tēmu aprunāšos," apsola Masa. "Tomēr nedomāju, ka viņš bija svarīgākā persona visā tajā, kas toreiz notika. Dažreiz cilvēki samaksā vairāk nekā būtu pelnījuši. Es zinu kā Formulā 1 notiek šādas situācijas..."
Atgādināsim, ka Masa pēc pikē avārijas veica ļoti neveiksmīgu pitstopu - viņa mašīnai palika piekabināta degvielas uzpildes caurule. Punktus šajā sacīkstē gūt neizdevās un varbūt tieši tāpēc togad Masa nekļuva par čempionu - kopvērtējumā viņš par 1 punktu piekāpās Luisam Hamiltonam.
Masa uzskata, ka pēc tam, kad patiesība nāca gaismā, FIA vajadzēja anulēt 2008. gada Singapūras "Grand Prix" rezultātus.
Izmantotie resursi:F1 Fanatic - The Formula One blog and F1...