Zināms, ka Starptautiskā Automobiļu federācija (FIA) šobrīd strādā pie iespējamās elektrisko un hibrīda tehnoloģiju ieviešanas, tomēr tas nenotiks nākamajā tehnisko noteikumu ciklā, kas sāksies 2020. gadā.
“Pasaules rallija čempionātam ir jāatrod kaut kas, ar ko pieslēgties nākamajai paaudzei,” atzīst Smētss, kurš iepriekš rallijā pats braucis kā stūrmanis. “Bet, ja jūs prasīsiet man, kādai jābūt čempionāta nākotnei, es nevarēšu atbildēt tieši. Būtu grūti atzīt, ka viņiem jābūvē ar elektrību darbināma mašīna, jo tam vēl nav pienācis īstais laiks. Tomēr kaut kas ir jādara.”
Pašreizējais plāns paredz, ka tagadējās paaudzes WRC sacīkšu mašīnas tiks izmantotas arī uz nākamo trīsgades termiņu, kas ir no 2020. līdz 2022. gadam, lai FIA būtu vairāk laika atrast alternatīvu risinājumu. Smētss domā, ka šis ir pārāk garš termiņš.
“Šis ir īstais laiks, lai par to runātu un tehniskajos noteikumos nospraustu, kāds būs nākamais solis,” viņš saka. “Gaidīt līdz 2022. gadam, lai pieņemtu šādus lēmumus, tas nebūtu labi. Varbūt nākamo ciklu jānosaka uz diviem gadiem, jo tad, ieskaitot nākamo sezonu, būtu kopumā trīs gadi izmaiņu veikšanai.”
Smētss saka, ka jaunajam noteikumiem jābūt izstrādātiem jau nākamgad: “Es teiktu, ka FIA ir jāizstrādā 2022. gada noteikumus līdz nākamās sezonas beigām. Tad visi tos varētu izvērtēt un FIA pēc tam pieņemtu lēmumu, vai tos ieviest dzīvē.”
Tāpat Smētss norāda, ka šobrīd čempionātā startē četri ļoti uzticami ražotāji (“Hyundai”, “M-Sport Ford”, “Toyota” un “Citroen”), kuru vēlmes jāņem vērā, jo no jaunu komandu puses pagaidām, cik viņam zināms, interese par pievienošanos pasaules rallija čempionātam nav bijusi liela.
Izmantotie resursi:4rati - 4rati