Abitebouks šo lietu kopumu vaino pie tā, ka "Caterham" četru sezonu laikā tā arī nav izdevies ne reizi iekļūt punktos. "Caterham" un "Marussia" komandām jau pieder jauns F1 rekords - visvairāk starti sacīkstēs, negūstot punktus.
"Mašīnu izturība mūsdienās ir kaut kāds ārprāts," stāsta Abitebouls. "Pirms vairākiem gadiem varēja zināt, ka izturības problēmu dēļ vien izstāsies vairākas mašīnas. Tāpat daudz netiek runāts par jaunajām trasēm. Tagad pilots bez bēdām var izbraukt ārpus tās. Pat, ja pirmajā līkumā notiek kāds izcidents, to vienkārši iespējams apbraukt pa asfalta drošības joslu un turpināt sacīksti, it kā nekas nebūtu bijis."
Abitebouls arī uzskata, ka mūsdienās F1 mašīnu vadīt ir daudz vieglāk nekā agrāk.
"Es pats neesmu pilots, taču domāju, ka mašīnas ir vieglāk vadāmas nekā agrāk," atzīst Abitebouls. "Tagad piloti var spiest ārā no tām maksimumu, taču vienalga braukt cieši blakus un mierīgi mašīnu savaldīt. Ja mazliet pārsniedz limita robežu, nekas slikts nenotiks. Es neticu tam, ka piloti ir kļuvuši daudz labāki par tiem, kas brauca pirms desmit gadiem."
Abitebouls atklāj, ka viņa paša pilots Gido van der Garde sāka pieļaut daudz mazāk kļūdas, tiklīdz tika ieviesta braucējam draudzīgāka piekares sistēma.
"Mēs spējām saskatīt to, cik ļoti labāka un vieglāk vadāma kļuva mašīna," viņš saka. "Un tas nāca par labu Gido. Mēs redzējām, cik ļoti grūts viņam bija sezonas sākums, taču tad izskatījās, ka viņš ir kļuvis par labāku pilotu. Protams, viņš kļuva labāks, taču ir skaidri redzams arī tas, kā dažas jaunas ierīces spēj izmainīt braucēja sniegumu. Šobrīd ir tā, ka startē 22 mašīnas un parasti gandrīz visas tās arī sasniedz finišu."
Izmantotie resursi:autosport.com - the authority on Formula One,...