Neilgi pirms Kanādas posma "Heineken" kļuva par F1 pasaules čempionāta galveno sponsoru. Lai gan netiek atklāts, cik šī Nīderlandē bāzētā kompānija maksās par reklāmu, tiek lēsts, ka septiņu gadu periodā tā gatavojas iztērēt 150-250 miljonus ASV dolāru. Plakāti ar "Heineken" logo sacensību nedēļas nogalēs tiks izvietoti daudzās F1 trasēs, kā tas bija redzams arī nedēļas nogalē Monreālā.
Agrāk ļoti populāra bija tabakas izstrādājumu reklāma un daudzām komandām tieši cigarešu ražotāji bija galvenie sponsori, bet vēlāk šīs reklāmas aizliedza. Tagad lielu popularitāti iekarojusi alkohola reklāma, kas sadusmojusi Eiropas Alkohola politikas aliansi, un tā gatava cīnīties, lai šo "sērgu" iznīdētu.
"Tas rada lielas bažas, jo alkohola lietošanu un braukšanu pie stūras nevajadzētu jaukt kopā," domājot par alkohola reklāmas izplatību F1 čempionātā, teikts Žanam Todam adresētajā atklātajā vēstulē. "Alkohola brendi šobrīd dominē F1 sponsorēšanas jomā, liekot populāras motoru sporta sacīkstes asociēt ar slepkavām uz ceļiem - braukšanu dzērumā."
Vēstulē teikts, ka īpašu ietekmi alkohola reklāmas atstāj uz jauniešiem, turklāt alkohols jau pirms darījuma ar "Heineken" F1 čempionātā reklamēts ļoti daudz. Aprēķināts, ka 2015. gada Monako "Grand Prix" laikā vidēji vienā minūtē alkohola reklāma bijusi redzama 11 reizes, kas ir vidēji ik pēc piecām sekundēm.
"Tas, ka alkohols tiek popularizēts ar šāda nozīmīga sporta veida palīdzību, tikai nostiprina un pārspīlē uz alkoholu vērstās sociālās normas," rakstīts vēstulē. "Mēs vēlamies prasīt, lai jūs FIA un Žans Tods nopietni apsverat šo lietu un nolemjat atteikties no līgumiem ar šiem sponsoriem, tāpat kā jūs tp izdarījāt ar tabakas reklāmu. FIA nav bez jebkādas atbildības, būdama F1 valdošā organizācija un arī šī čempionāta līdzīpašnieki."
Izmantotie resursi:Racing Clothesline