09.06.2017. 14:33

Censties prognozēt uzvarētāju, līderus un favorītus paliek arvien sarežģītāk, pirmā posma Mūsas trasē rezultāti parāda, ka tas ir praktiski nereāli. Līdz ar to – lai runā finālbrauciens, gaidīsim iznākumu.

Taču pirms Brenguļiem varam apskatīt dažas interesantas nianses, kas iezagušās pieteikumu listē.

Protams, īpašu uzmanību piesaistīs Arņa Odiņa debija folkreisā. Pirms gada Vecpils autotrasē bija kāds incidents ar Arni šajā sakarā. Odiņš “nejauši” bija sācis cīņu par Latvijas autokrosa 1600 klases čempiontitulu. Procesa gaitā Vecpils posmā sportists bija spiests startēt ar sev svešu VAZ 2108, kuru tobrīd izmantoja sezonas debitants Pēteris Āboliņš (šogad ar šo auto 1600 klasē startē Andis Ūtēns). Pētera debija čempionātā bija piesardzīga, tāpēc no Odiņa ar šo auto nekas dižs netika gaidīts. Taču laika kontrolē Arnis uzrādīja labāko rezultātu. Toreiz pie viņa piezagās pāris krosa līdzjutēji, atklāti izaicinot topošo čempionu ar tekstu: “Tagad Tu beidzot esi sagatavots debijai folkreisā!” Nepagāja ne gads…

Odiņš startēs ar VW Polo automašīnu, kuru sākotnēji pieteica cits krosa speciālists Ritvars Zobens. Mašīnai vajadzētu būt ātrai, par braucējiem šaubu nav. Visu saliekot kopā vēl tikai izturība nepieciešama.

Runājot par Pēteri Āboliņu – arī viņš svētdien uz starta, kas būs viņa pirmais starts sacīkstēs kopš pērnā čempionāta noslēgšanas. Arī interesants stāsts par viņa startu. Ceturtdien tika uzsākti automašīnas meklējumi, lai svētdienas sacīkstē uz starta dabūtu daudzsološo Robertu Vītolu. Mašīna pat atradās – auto dalīt bija gatavs Ģirts Zelmenis. Taču Vītolu komanda tik ilgi koķetēja ar situāciju, kamēr Pēteris aizlēca priekšā – garšīgos Zelmeņu burgerus ēdīs viņš! Starp citu, Vītols labprāt tomēr atrastu mašīnu un startētu cīņā, ja ir piedāvājumi – ziņojiet!

Āboliņam šī nebūs pirmā folkreisa sacīkste. 2015. gadā Pēteris debitēja folkreisā Brenguļos, gūstot pārsteidzošu sesto vietu debijas sacīkstē. Un vēl – līdz ar Pētera uzrašanos svētdienas sacīkstei pieteikti trīs Āboliņi – arī Jānis un Raimonds. Radniecības nav nevienā kombinācijā.

Par radniecībām runājot – cīņās pēc pārtraukuma atgriežas abi brāļi Batari – Jānis un Andris. Zināms laiks kopš abu starta pilnā sastāvā pagājis.

Sarakstā vēl viena interesanta atgriešanās – Raivis Riekstiņš gatavs cīņai. Raivis, kurš 2011. gada LAF Folkreisa Vasaras kausā sasniedza otro vietu, allaž labprāt eksperimentējis ar tehnikas gatavošanu. Kaut tāpēc, ka 2011. gadā viņa mašīnas pirka vienu pēc otras. Viņa krājumos bijušas gan paša būvētas, gan pirktas mašīnas – Mazda MX3, Mazda MX6 (Mazdas kopā vairākas), Nissan NX100, Opel Astra, Ford Puma… Taču tagad pārsteigums: ZAZ! Pagaidām Riekstiņš neatzīstas, kas Zapim aizmugurē, taču ar laiku atklāsies. Starp citu, ja viss būs uzbūvējies pareizi, svara, jaudas un izmēru attiecība var izrādīties uzvarai gatavs spēks. Latvijas kross to jau ne reizi vien pierādījis.

Debitanti – šajā posmā atkal vairāki. Jā, jā, arī Odiņš. Kristaps Jaunslavietis gatavs debijai. Uzvārds krosa vidē gana pazīstams – tēvs Gatis Jaunslavietis pavadījis daudzus gadus sportā, startējot Latvijas autokrosa čempionātā, pēdējā sezona 2010. gadā.

Debijai gatavojas arī Edijs Sēne, kurš līdz šim cītīgi palīdzējis cīnīties Guntim Jākobsonam mehāniķa statusā. Ar Gunta auto Edijs arī startēs, taču uz sezonas beigām varētu būt gatava arī sava mašīna.

Vēl viens debitants ar ievērojamu pieredzi fonā – Ritvars Vēveris pēdējās dienas un naktis pavada jaunās mašīnas gatavošanā. Jelgavnieks autosportā zināms kā rallija stūrmanis, darbojoties ekipāžā ar pilotu Aleksandru Grīvu. Duets uz brīdi bija ievērojami pietuvojies Latvijas rallija un rallijsprinta vadošajām pozīcijām. Folkreisa aktivitātes Ritvars sāk, sadarbojoties ar folkreisā zināmajiem jelgavniekiem Dāvi Ūdri, Robertu Bāriņu un Andri Krivenkovu.

Sarakstos šķietami neiztrūkstošs elements ir pērnā gada LAF Folkreisa Vasaras kausa ieguvējs Viesturs Plētiens. Taču ceļš uz Brenguļu sacīksti bijis ļoti aizraujošs. Pēc kūleņa Mūsā Viesturs trasē vedīs jaunu auto – iepriekšējā virsbūve bija cietusi pārāk smagi. Taču tas viss ir sīkums – ceturtdien Viestura un Diānas ģimenē pasaulē nāca meitiņa, sveicam! Starp citu, folkreisa kolektīvā kopš 2009. gada bērneļu birums mērāms desmitos!

Pēc sev neraksturīgi izlaista Mūsas posma trasē atgriezīsies arī Renārs Ēķis. Jelgavnieks kopš savas pirmās sacīkstes tālajā 2009. gadā bija startējis pamatā ar Opel Astra automašīnām, pa reizei tik sēžoties VW Golf II un Opel Kadett. Šoreiz meistars trasē vedīs Mūsā iegādāto SEAT Ibiza automašīnu, kuru tās autors Kalvis Buģis aizveda līdz otrajai vietai.

Buģa pārstāvētā Crazy Racing Mūsā startēja tik labi, ka tika nopirktas divas no trim viņu mašīnām. Arī komandas biedram Dainim Krūmiņam bija iespēja atvadīties no VW Golf. Daiņa atgriešanās ir interesants pārsteigums – aizmugures piedziņas VAZ 2101! Līdz ar Krūmiņa pieteikumu kļūst iespējams arī Klasikas atsevišķais fināls, kopumā seši pieteikumi: Krūmiņš, Andrejs Lajevskis, Ivars Kerns, Artis Lieljuris, Kārlis Kupčs un Kaspars Zuģickis.

Juris Mesters startēs ar jaunuzbūvētu Corsa automašīnu. Savukārt brāļi Intars un Mārtiņš Spīķi startēs, kopīgi dalot Opel Astra automašīnu. Abu Carlife komandu nometnē braucēju un mašīnu kombinācijas virpuļo neizsakāmi strauji.

Junioru kausā tikai trīs dalībnieki – atgriežas Adrians Pūga, pievienojoties favorītiem Dāvim Ūdrim un Mikam Gabrānam. Šoreiz sacīksti izlaiž Mairis Vigulis, kuram Mūsas posms noslēdzās ar kūleni.

Mašīnas, ar kurām startēs divi dalībnieki, šajā sacīkstē piecas: Odiņš/Zobens ar VW Polo, Zelmenis/P.Āboliņš ar VW Golf III, Artis Lieljuris/Kārlis Kupčs ar BMW, brāļi Spīķi ar Astra, Viesturs Valters/Aigars Valukēvics ar Peugeot 106,

Kopumā, tātad, pēc vienas uzvaras 56 dalībnieki!

Izmantotie resursi:Autocross.lv



Latvijas Izpletņlēkšanas Federācija Lienes 1-17, Rīga, LV-1009
Mihailovs Jurijs Mihailovs JurijsGrieķu-romiešu cīņa, Brīvā cīņa, Brīva cīņa sivietēm, Jostu cīņa, Pludmales cīņa
FTA
Reģistrēties