Formulas vadīšana ir kļuvusi par daudz nopietnāku fizisku pārbaudījumu, pēc pagājušajā nedēļā notikušajiem pirmajiem izmēģinājuma braucieniem Barselonā atzina "Mercedes" pilots Lūiss Hamiltons. Vēl viena testu sērija tajā pašā trasē paredzēta no otrdienas līdz piektdienai.
F-1 spēkrati kļuvuši platāki gan virsbūves un šasijas, gan riteņu izmēros. Tas nodrošina labāku saķeri trases līkumos un ļauj braukt ātrāk, lai gan pilotam pagriezienos tādēļ jārēķinās ar lielāku pārslodzi. "Man ir sasitumi un zilumi tādās vietās, kur to nekad iepriekš nebija," sacīja Hamiltons. "Pagriezieni kļuvuši daudz ātrāki. Spiediens uz ķermeni un kaklu ir daudz lielāks, nekā jebkad esmu sajutis kādā citā mašīnā."
Savukārt Fernando Alonso uzsvēra, ka jaunie F-1 spēkrati ar priekštečiem pat nav salīdzināmi. Viņš atvainojās faniem par iepriekšējo piecu, sešu gadu sacīkstēm, kad piloti vairāk domājuši par riepu taupīšanu.
Labākos rezultātus pirmajos testos sasniedza soms Valteri Botass ("Mercedes"), kurš pastāstīja, ka, zinot gaidāmos izaicinājumus, izmainījis gatavošanās plānus un ziemā vairāk laika veltījis fiziskiem treniņiem. Arī 35 gadus vecais Felipe Masa ("Williams") atzina, ka trenējas vairāk nekā jebkad iepriekš, lai būtu labā fiziskā formā.
Tehniskajos noteikumos F-1 ieviesa lielākās izmaiņas kopš 2014.gada, lai iedvestu sacīkstēs jaunu elpu. Vēl gan nav skaidrs, vai lielāks formulu ātrums nodrošinās faniem intriģējošākas sacīkstes. Platākas formulas varētu sarežģīt apdzīšanas manevrus, radot iespēju labākajiem tālu atrauties no sāncenšiem un atstāt skatītājus garlaikojamies.
"Renault" pilots Niko Hulkenbergs atzina, ka trasē noteikti ir palicis mazāk vietas. Savukārt Hamiltons piebilda, ka mazāka ietekme uz sacīkšu gaitu varētu būt tehnisko boksu apmeklējumiem, jo cietāku riepu dēļ ļoti bieži pietiks ar vienu iebraukšanu tehniskajā zonā.
F-1 sezona sāksies 26.martā ar Austrālijas "Grand Prix" izcīņu.