Pēc ārkārtīgi daudz saņemtās kritikas šajā sezonā, ir pilnīgi skaidrs, ka "Pirelli" ir nepieciešams izgatavot savādākas riepas 2014. gada sezonai. "Pirelli" šī mērķa īstenošanai nesen pieprasīja ciešāku sadarbību ar komandām datu apmaiņā. Lai gan sākotnēji komandas piekrita sadarboties, praksē situācija ir savādāka, jo neviena no tām tā īsti nevēlas atklāt datus par saviem jaunajiem modeļiem, ko publiski vēl neviens nav redzējis.
"Uz šo brīdi komandas atsakās dot mums jebkādu informāciju," stāsta "Pirelli" sacīkšu programmas boss Pols Hemberijs. "Šis ir konkurences sports un viņi šajā ziņā nevēlas tikt apdraudēti. Ņemot vērā tos datus, kas mums ir, nākas strādāt pie sliktākā scenārija, ko arī daram. Tādēļ nākas būt mazliet konservatīviem."
Jautāts par to, kas ir šis "sliktākais scenārijs", Hemberijs norāda, ka riepas nākas izgatavot mašīnām, kas faktiski nemaz neeksistē.
"Mēs nezinām to maksimālo ātrumu, nezinām, kādas slodzes mašīna izdarīs uz sāniem, vidu, priekšpusi un aizmuguri, kāda būs to aerodinamika," paskaidro Hemberijs. "Mums nākas izfantazēt mašīnas modeli, izmantojos tos datus, kas no komandām ir pieejami. Tomēr šāda mašīna patiesībā neeksistē, tā ir fiktīva un tas ir sliktākais scenārijs, jo mēs nezinām īstos parametrus."
Hemberijs saprot, ka riepu izstrāde turpināsies arī tad, kad mašīnas tiks prezentētas un atklātībā nonāks vairāk datu.
"Ņemot vērā, ka notiek lielas izmaiņas tehniskajos noteikumus, komandas pašas tikai ar laiku sapratīs, ko tās ir izveidojušas, taču datus mums vajag iespējami ātrāk, jo arī mums ir jāsaprot, cik tālu viņi ir tikuši savā attīstībā," viņš saka. "Prasīsim, lai arī sezonas laikā mums tiek sniegta informācija par jaunākajiem datiem. Pirms sezonas neviens mums nedos īpaši daudz informācijas, jo konkurence ir pārāk liela. Tomēr, sākoties sacīkstēm, mums jābūt skaidrībai par visu, jo nevēlamies atkārtot šī gada kļūdas."
Izmantotie resursi:ESPN.co.uk - Sports news, Features, Statistics...