15.01.2016. 14:15
Formula 1 mašīnas, pateicoties izpūtēju tehnisko noteikumu izmaiņām, šogad kļūs pat par 25 procentiem skaļākas, apgalvo "Williams" komandas tehniskais direktors Pets Saimondss.

Šī brīža F1 bolīdu ne tik iespaidīgā skaņa kritizēta jau kopš 2014. gada, kad sākās jauno V6 turbo motoru ēra. Šobrīd fanu sašutums, šķiet, nedaudz ir pierimis, taču F1 aizkulisēs vienmēr bijusi vēlme mašīnu skaņu palielināt.

Pērn FIA Pasaules motoru sporta padome (WMSC) pieņēma izmaiņas noteikumus, nosakot, ka 2016. gadā visām F1 mašīnām jābūt atsevišķa izeja izplūdes gāzēm, ko no turbīnas novada "wastegate" vārsts. Tas nozīmē, ka atkarībā no šī vārsta atvēršanās, iespējams arī skaņas pieaugums.

"Modernajos turbo motoros šis vārsts neatveras ļoti daudz - sacīkšu režīmā mēs to gandrīz neatveram, bet kvalifikācijā atveram nedaudz," skaidro Pets Saimondss. "Varētu domāt, ka, ja mēs neatvērsim vārstu, skaņas atšķirību nevarēs dzirdēt, taču tā nav taisnība."

Saimondss skaidro, ka pateicoties papildus izpūtēja trubai, pie aizvērta vārsta skaņas pieaugums būs līdz 15%, savukārt ar atvērtu vārstu - pat līdz 25%.

"Pagaidām gan vēl neesam dzirdējuši, kā tas viss darbojas trasē, tomēr domāju, ka varam sagaidīt kaut ko no vecās skaņas šajos turbo motoros," viņš saka.

Saimondss arī uzskata, ka dzinēju attīstīšanas rezultātā turpmākajā nākotnē to skaņa kļūs arvien lielāka.

Izmantotie resursi:autosport.com - the authority on Formula One,...



Mona, orientēšanās sporta klubs Lāčplēša 52/54, Rīga, LV-1011
Čigurs Antons Čigurs Antons Džudo, Sambo
FTA
Reģistrēties