Melburnas trase jeb oriģinālvalodā "Melbourne Grand Prix Circuit" izveidota dažus kilometrus no pilsētas centra, publiskajā parkā, tāpēc faktiski pieskaitāma ielu trašu kategorijai. Realitātē tā ir ātrāka kā tradicionālās ielu trases, vietām arī platāka, taču tāpat ar tuvu braucamajai daļai esošām barjerām.
Šobrīd Melburnas trase ir 5.303 km gara, ar 16 līkumiem, bet trases rekords (1:24.125) pieder Mihaelam Šūmaheram ("Ferrari"), kurš to sasniedza 2004. gadā.
Austrālijas GP izcīņa norisinās jau kopš 1928. gada un šobrīd ir vienīgais tik ilgi izdzīvojušais motoru sporta sarīkojums valstī. Formula 1 kalendārā šis posms tika iekļauts vien 1985. gadā un kopš tā laika risinājies divās trasēs - pirmās 11 sezonas Adelaidas pilsētas ielās, bet kopš 1996. gada tas notiek Melburnā.
F1 ietvaros visvairāk uzvaras šeit izcīnījis Mihaels Šūmahers, kurš triumfējis četras reizes, bet no pašlaik aktīvajiem braucējiem visvairak reižu, trīs, šeit uzvarējis Džensons Batons. Starp komandām Austrālija veiksmīgākā bijusi "McLaren", kas var lepoties ar 11 uzvarām.
Gads | Uzvarētājs | Valsts | Mašīna |
---|---|---|---|
2012 | Jenson Button | Lielbritānija | McLaren-Mercedes |
2011 | Sebastian Vettel | Vācija | Red Bull-Renault |
2010 | Jenson Button | Lielbritānija | McLaren-Mercedes |
2009 | Jenson Button | Lielbritānija | Brawn-Mercedes |
2008 | Lewis Hamilton | Lielbritānija | McLaren-Mercedes |
2007 | Kimi Räikkönen | Somija | Ferrari |
2006 | Fernando Alonso | Spānija | Renault |
2005 | Giancarlo Fisichella | Itālija | Renault |
2004 | Michael Schumacher | Vācija | Ferrari |
2003 | David Coulthard | Lielbritānija | McLaren-Mercedes |
Sacensības ir galvenā F1 posma nedēļas nogaļu sastāvdaļa un dažkārt nemaz nav iespējams uzskaitīt visus svarīgos notikumus, kas norisinājušies cīņu karstumā. Tomēr piedāvājam dažas īpašas lietas, kam pievērst uzmanību svētdien gaidāmajā sacīkstē.
Šogad Formulā 1 startēs pieci debitanti, kas vēlāk, iespējams, kļūs par labākajiem F1 pilotiem pasaulē. Īpaši lielas cerības tiek liktas uz somu braucēju Valteri Botasu, kurš startēs "Williams" komandā, kamēr viņa galvenais konkurents par labākā debitanta statusu šogad visticamāk būs Estebans Gutjeress no "Sauber". Makss Čiltons, Gido van der Garde un neapšaubāmi talantīgais Žils Bjanki ir pārējie trīs, taču viņi pārstāv vājās "Marussia" un "Caterham" komandas, tāpēc par punktiem visai noteikti necīnīsies.
Notikušas arī vairākas izmaiņas vadošo komandu sastāvos - "Mercedes" vienībai pievienojies Luiss Hamiltons, bet "McLaren" viņa vietā pieņēmuši jauno un sponsoru loloto Serhio Peresu no Meksikas. Kāds būs viņu sniegums? Vai Hamiltons nostādīs "Mercedes" uz uzvaru ceļa un vai Peress izcīnīs savu pirmo uzvaru?
Pirmssezonas prognozes liecina, ka šogad par uzvarām cīnīsies vismaz piecas komandas, kas jau nodēvētas par "lielo piecinieku". Tās ir pašreizējie čempioni "Red Bull", kā arī "Ferrari", "Lotus", "Mercedes" un "McLaren". Par to šaubīties lieki, taču kāds būs spēku samērs un kura no komandām sevi pierādīs vislabāk? Vai "Red Bull" joprojām būs virsotnē?
Testu braucienos bija skaidrs, ka šogad ieviestās "Pirelli" riepas dilst vēl straujāk nekā pērngan izmantotās. Kā tas ietekmēs sacensību norisi? Katrā ziņā, pastāv daudz lielāka iespēja uz krasām notikumu izmaiņām, atšķirīgām stratēģijām, negaidītiem triumfiem un zaudējumiem, jo paies laiks, kamēr komandas un piloti iemācīsies ar tām strādāt.
Pēc saulainās piektdienas, sestdien trasē jau bija vērojams spēcīgs lietus. Ja var ticēt populārākajiem šīs nozares interneta portāliem, tad arī svētdien pastāv nokrišņu iespējamība. Lai gan tā tiek vērtēta pat ar 60%, tomēr lietus, ja arī būs, nebūs spēcīgs, turklāt uz pēcpusdienu iespējamība ir vismazākā. Tikmēr gaisa temperatūra būs neierasti zema, svētdienas pēcpusdienā nepārsniedzot +18 grādu atzīmi. Vai mūs tomēr sagaida lietus sacīkste?
- Riepu sastāvs: īpaši mīkstās/vidēji cietās;- Trases visma: vidēji grumbuļaina;- Apdzīšanas iespējas: zemas;- Motora noslodze: augsta;- Bremžu noslodze: augsta;- Vidējais apļa ātrums: 200 km/h;- Ar pilnu gāzi veicamā distance: 70%;- Ātrumu pārslēgšana vienā aplī (reizes): 54 (sacīkstē - 3132);- Veicamā distance: 307.574 km (58 apļi);- Drošības mašīnas izbraukšana trasē pēdējos 10 gadus (reizes): 13.
- Uzvarētāja stratēģija: 2 pitstopi (16. un 32. aplī);- Kopumā veiktie pitstopi: 41;- "Normālās" apdzīšanas: 22;- Ar DRS palīdzību veiktās apdzīšanas: 12.
- Pilots, kurš uzvarējis Melburnā, 11 gadījumos no 17, sezonas beigās kļuvis par F1 čempionu;- Pēdējo deviņu gadu laikā sešas reizes Melburnā uzvarējis "pole position" ieguvējs;- Viszemāk startējušais pilots, kurš uzvarējis Melburnā, ir Edijs Īrvains - viņš 1999. gadā startēja no 11. pozīcijas;- Trīs reizes pēdējo četru gadu laikā Melburnā triumfējis Džensons Batons;- Kimi Raikonens jau 17 sacīkstes pēc kārtas finišējis punktos, bet rekords pieder Mihaelam Šūmaheram, kurš punktus savulaik guvis 24 posmus pēc kārtas.
Izmantotie resusi:Home | Mail OnlineWikipediaFormula 1® - The Official F1® Website