Dienas sportiskā sadaļa sākās ar kvalifikāciju, kurā piedalījās starta sarakstā 15 augstāk izliktās pilnpiedziņas ekipāžas. 5,73 km garajā ātrumposmā, ar vairāk kā 2 sekunžu pārsvaru, ātrāko rezultātu uzrādīja Nikolaja Grjazina un Jaroslava Fedorova ekipāža. Škoda Fabia R5 pārstāvji vēlāk kā pirmie izvēlējās 15. starta pozīciju. Otrais labākais laiks Kallem Rovanperem (arī Škoda Fabia R5), bet vadošo trijnieku noslēdza lietuvietis Deivids Jocius. Tikmēr pirmo starta pozīciju izvēlējās Dakaras rallijreidā pieredzi guvušais Benedikts Vanags.
Lielisks dienas turpinājums kvalifikācijas posma uzvarētājam Grjazinam, kuram ātrākais laiks visos trijos notikušajos ātrumposmos, un 2,43 sekunžu pārsvars pār pagājušās sezonas Latvijas čempionu Kalli Rovanperu. Tāpat kā kvalifikācijā, trešajā pozīcijā ar Mitsubishi Lancer Evo IX ierindojas Jocius, 24,65 sekundes aiz līdera. Diemžēl neveiksmīga diena Rally Talsi 2016 uzvarētājiem Martinam Samsonam / Mindaugam Varžam, kuru BMW M3X pusass defekta dēļ nesasniedza ātrumposma SS3 Talce SC Grupa finišu.
“Pilsētas ātrumposmos braucu akurāti, jo negribēju pieļaut tādu kļūdu kā FIA Eiropas rallija čempionāta posmā Kanārijās, kad pēc neveiksmīgas saslīdēšanas piedzīvoju avāriju. Trešo, grunts ātrumposmu gan uzsākām braukt agresīvāk. Mums bija labs temps līdz brīdim, kad sadzinām iepriekšējo ekipāžu un ātrumposmā parādījās putekļi. Protams, šādā situācijā lieki neriskējām un samazinājām ātrumu. Kopumā esmu ļoti apmierināts ar parādīto sniegumu,” pirmās dienas iespaidos dalās Rally Talsi līderis Nikolajs Grjazins.
Rovanpera kļuvis par līderi cīņā par prestižo Čempionu kausu. Viņa konkurenti Jānis Vorobjovs (26,58s aiz Rovanperas) un Ralfs Sirmacis (32,17s) dienu noslēdza attiecīgi ceturtajā un sestajā kopvērtējuma pozīcijā. Vorobjovs sacensībās startē ar sev ierasto Mitsubishi Lancer Evo X, kamēr Sirmacis ar Mitsubishi Lancer Evo IX.
Jānis Vorobjovs / Ivo Pūķis kļuvuši arī par līderiem LRC2 klasē, trijos ātrumposmos iekrājot nepilnas minūtes pārsvaru, un aiz sevis otrajā vietā atstājot Aleksandra Mikhailova / Normunda Kokina ekipāžu. Pateicoties lieliski aizvadītam SS3 Talce SC Grupa, Mārtiņš Sesks noslēdzis pirmo dienu kā līderis LRC3 klasē. Otrajā vietā ierindojās šī gada Latvijas rallija čempionāta debitants, trīskārtējā pasaules rallija un rallijkrosa čempiona Petera Solberga dēls – Olivers Solbergs. RK1 klasē pārliecinoši dominē Lietuvas autosportisti, no kuriem ātrākie – Justs Tamašausks ar stūrmani Pranu Švedu. RK2 klasē līderu gods Edgara Baloža / Ineses Akmentiņas ekipāžai.
“Mums pirms starta bija nelielas tehniskas problēmas, tādēļ uz pirmo ātrumposmu devāmies ar nelielām bažām,” atklāj Jānis Vorobjovs. “Par lielu prieku diena izvērtās ļoti sportiska, interesanta un tehniski lieliska. Ar Ivo saprotamies arvien labāk, par ko liecina arī rezultāts – šobrīd ar N grupas auto esam ceturtie, tikai nedaudz atpaliekot no Jociusa, kurš lieto bioetanolu.”
Piektdien norisinājās arī Vēsturiskais Rally Talsi, kurā vairākās ieskaites klasēs piedalījās 49 regularitātes sacensību ekipāžas. Par uzvarētājiem Expert klasē kļuva igauņi Tomass Krēks / Arvi Hains, bet Historic klasē uzvaras lauri krievu ekipāžai Mihailam Arhipovam / Kirilam Dmitrijevam. Visplašāk pārstāvētajā klasē Youngtimer visprecīzākie izrādījās Arnis Modris / Elmārs Tikums, kamēr LAF Veterānu klasē uzvarēja Agris Staņēvics / Aivars Velme.
Rally Talsi turpināsies šodien, kad deviņu pakalnu pilsētā risināsies deviņi ātrumposmi, tostarp ralliju noslēdzošie SS11/12 Talsi City Special pilsētas ātrumposmi. Rallija ekipāžām sestdien pievienosies arī rallijsprinta ekipāžas un vēsturiskā rallija sporta ieskaites dalībnieki, bet paralēli rallijam klātesošajiem būs iespēja izbaudīt lielo vasaras atklāšanas lielkoncertu Lielais Blieziens Talsos 2017.
Rally Talsi rīkotājs RA Events visiem rallija apmeklētājiem atgādina, ka autosporta sacensības ir paaugstinātas bīstamības pasākums, un Jūsu drošība ir atkarīga tikai un vienīgi no Jūsu rīcības ātrumposmu norises vietā. Rallija vērošanai skatītājus lūdzam izvēlēties īpaši izveidotos skatpunktus, kuros sacensību rīkotājs iespēju robežās būs veicis drošības un piesardzības pasākumus. Rallija rīkotājs nevar uzņemties nekādu atbildību par skatītāju drošību vietās, kas atrodas ārpus izveidotajiem skatpunktiem.
Informāciju sagatavoja:Jānis Unbedahts,RA Events