«Atrodamies Barselonā, Katalonijas F-1 trasē, kur jau otro gadu pēc kārtas norisinās pasaules rallijkrosa čempionāta posms. Pagājušajā gadā šeit braucu ar priekšpiedziņas auto, bet šogad jau ar Supercar klases mašīnu. Ir pavisam cita braukšana un līdz ar to sarežģīti atrast ritmu. Arī mašīnai ir jāveic dažas izmaiņas, lai palielinātu ātrumu. Šeit brauc visi pasaules grandi, tāpēc nav variantu - ir jādod pēc iespējas vairāk no sevis, no mašīnas un no inženieriem, un tad jau rezultāts būs!» pirms cīņu sākuma izteicās Jānis Baumanis, World RX Team Austria pilots.
«Pirmā kvalifikācija sākās ar ļoti labu startu. Biju priekšā gan Matiasam Ekstrēmam, gan Topi Heikinenam, gan Dāvijam Žanī. Peters Solbergs pirmajā pagriezienā bija pirmais, tomēr tā kā viņam tas sanāca asāks, man izdevās viņu apdzīt. Turpināju braukt savā tempā, turēt tīras trajektorijas, tomēr otrajā grants sekcijā nedaudz izslīdēju un Solbergs izvirzījās līderpozīcijā. Piedevām pēc tramplīna mašīnai pazuda stūres pastiprinātājs, ko ar speciālu pogu uz stūres izdevās iedarbināt no jauna tikai apļa otrajā pusē. Zaudēju diezgan daudz laika, tāpēc domāju, ka astotā vieta ir diezgan labs rezultāts, turklāt prieks, ka izdevās tik labs starts, kurā «ieliku kloķi» gan Solbergam, gan Ekstrēmam,» pēc pirmā kvalifikācijas brauciena pozitīvi noskaņots ir Jānis Baumanis. «Fanu šeit tiešām ir ļoti daudz. Prieks, ka Spānijā ir tik liela interese par šo autosporta veidu un, būdami karstasinīgi Rietumeiropas cilvēki, jūt līdzi, prasa autogrāfus,» - tā Jānis.
Ja pirmajā kvalifikācijas braucienā saniķojās Jāņa mašīnas stūres pastiprinātājs, tad otrajā kvalifikācijas braucienā rezultātu pasliktināja ātrumkārbas defekts. Kā vēlāk atklāja sportists, vairākkārt nebija iespējams pārslēgties no pirmā pārnesuma otrajā un tas maksāja daudz laika.
«Bet labi, ka tā, jo varēju vispār palikt trasē. Rezerves ātrumkārbas mums komandā patlaban nav, tāpēc mehāniķi ņems nost bojāto un skatīsies, ko var labot. Pēc divām kvalifikācijām esmu astotais un var teikt, ka esmu diezgan priecīgs par sasniegto. Abi braucieni bija ar tehniskām ķibelēm un arī paša kļūdām, jo ar superkāru šeit tomēr jābrauc daudz citādāk, tāpēc tagad ir jāizpilda kārtīgi mājasdarbs, lai dzēstu tās 0,7 sekundes, kas man pietrūkst līdz ātrākajam apļa laikam,» pirmās sacensību dienas izskaņā pauž Jānis Baumanis.
Ne mazāk raibu dienu aizvadījis arī Jāņa brālis Artis Baumanis, kurš startē Eiropas rallijkrosa čempionāta S1600 klasē. Pēc septītās vietas pirmajā kvalifikācijas braucienā un divpadsmitā labākā rezultāta otrajā kvalifikācijā, vissliktākais izvērtās trešais brauciens, kura finišu Artim sasniegt tā arī neizdevās.
«Starts trešajā kvalifikācijā sanāca ļoti labs. Aizbraucu pirmais, tomēr tad piegura mašīna, konkurenti mani panāca, saspieda, sagrieza, ar norvēģu sportistu sanāca kontakts ritenis ritenī, kā rezultātā salūza vairākas detaļas. Likās jau, ka varēšu turpināt braukt, taču nākamajā ātrajā pagriezienā ritenis aizgāja šķībi un sacensības nācās noskatīties no trases malas. Bet komandai detaļas ir līdzi un auto līdz rītam tiks sataisīts, lai jau ar pozitīvām domām atkal varētu stāties uz starta,» - tā Artis Baumanis, kuram šī ir debija Barselonas rallijkrosa trasē.
«Esmu pirmo reizi esmu Barselonas trasē. It kā solīja lietu, bet šodien ir saulains. Noskaņojums ir visai pozitīvs. Pēc trasē nobrauktiem 12 apļiem joprojām meklēju labākās trajektorijas. Ir mazas kļūdiņas, bet tās esmu atradis un cenšos izlabot. Turpinājumā rezultātiem jābūt labākiem. Būtībā trase ir vienkārša, taču tehniska, ir jābūt gudram, lai būtu ātrs, un man tas patīk. Rallijkrosā braucu tikai trešo gadu un Spānijā vispār esmu jauniņais, tāpēc braucu uzmanīgi, cenšos nepieļaut muļķīgas kļūdas, lai nosargātu trešo vietu čempionāta kopvērtējumā,» stāsta Artis Baumanis.
Divu braucienu summā Jānis Baumanis ieņem devīto pozīciju, kamēr SET Promotion komandas pārstāvis Artis Baumanis ir divpadsmitais, tātad atrodas uz pusfināla robežas. Otrs Latvijas pārstāvis pasaules rallijkrosa čempionātā, Reinis Nitišs no Olsbergs MSE komandas pēc pirmās dienas ir vienpadsmitais.