Vakar Andžejs Ļebedevs aizvadīja ne visai veiksmīgu maču Polijas Ekstralīgā, kur, braucot Vroclavas ''Betard Sparta'' komandas sastāvā, trijos braucienos guva sešus punktus. Trešajā no četriem braucieniem, kuros Ļebedevam bija paredzēts braukt, daugavpilietis pāragri startēja un palika bez punktiem. Vroclavas vienība ar 52:38 pārspēja GKM ''Grudziadz'' komandu un svinēja piekto uzvaru pēc kārtas Polijas Ekstralīgā. ''Grudziadz'' sastāvā brauca arī Eiropas čempionāta vicelīderis Artjoms Laguta, kurš guva 16 no komandas 38 punktiem.
Pirms šī posma zināmas priekšrocības bija vienīgajam šī čempionāta pastāvīgajam Zviedrijas braucējam Andreasam Junsonam, kurš šo mototreku pazīst vislabāk, jo ikdienā brauc vietējās komandas Halstavikas ''Rospiggarna'' rindās Zviedrijas ''Elitserien'' čempionātā. Pirms trešā finālposma Junsons atradās sestajā pozīcijā. Šis mototreks bija labi pazīstams arī Ļebedevam, kurš ''Rospiggarna'' komandas sastāvā bija braucis 2014. un 2015. gada sezonās.
Krievijas pārstāvis Andrejs Kudrjašovs, kurš Halstavikas mototrekā brauca pirmo reizi, pēc treniņa braucieniem atzina, ka trases seguma kvalitāte ir ļoti laba un sacensībās visu izšķirs tehnika, nevis ātrums.
Pirmajā braucienu sērijā Ļebedevam bija atvēlēts trešais starta celiņš ceturtajā braucienā kopā ar diviem dāņu braucējiem - Kenetu Bjerri un Mihaelu Jepsenu Jensenu, kā arī ar Polijas pārstāvi Kacperu Gomoļski. Starts mūsējam padevās labs un jau pirmajā virāžā Andžejs devās otrajā pozīcijā, savukārt otrā apļa vidusdaļā viņš jau bija ieguvis stabilu līderpozīcju, apdzenot poļu braucēju Gomoļski. Tas nozīmēja, ka pēc pirmās braucienu sērijas pa trim punktiem bija Andžejam Ļebedevam, Vaclāvam Milikam (Čehija), Martinam Smolinskim (Vācija) un Kšištofam Kašpržakam (Polija).
Savā otrajā braucienā Ļebedevam nācās startēt pa ceturto celiņu kopā ar čehu Vaclāvu Miliku, poli Mateušu Ščepanjaku un zviedru Andreasu Junsonu. Pirmajā virāžā Andžejam neizdevās pa ārmalu apdzīt konkurentus un jau brauciena sākumā viņš nonāca pēdējā vietā. Izejā no otrās virāžas, cenšoties apdzīt pretiniekus, Ļebedevs nesavaldīja motociklu un gandrīz nokrita. Finišu daugavpilietis sasniedza ceturtajā vietā, bet uzvaru braucienā izcīnīja Vaclāvs Miliks. Līdz ar to pēc otrās braucienu sērijas Ļebedevam bija iekrāti trīs punkti, bet līderi bija Martins Smolinskis (Vācija), Vaclāvs Miliks (Čehija), ar ''wild card'' startējošais Jakobs Torsels (Zviedrija) un Kacpers Gomoļskis (Polija) - visiem pa pieciem punktiem.
Starp otro un trešo braucienu sēriju Ļebedevam bija ļoti maza atpūta, jo viņam nācās braukt gan astotajā, gan devītajā braucienā. Grūtības sagādāja arī tikko sākušais lietus (šī diena Halstavikā bija diezgan lietaina un ik pa laikam lija). Šajā braucienu sērijā 22 gadus vecais Latvijas pārstāvis, startējot pa otro celiņu, brauca kopā ar Mikelu Behu (Dānija), Pšemislavu Pavļicki (Polija) un Kšištofu Kašpržaku (Polija). Gan Andžejam, gan Kašpržakam padevās labs starts un tieši šie divi braucēji bija tie, kas cīnījās par trim punktiem šajā braucienā. Gandrīz visu braucienu Ļebedevs turējās astē poļu braucējam, taču veica lielisku pēdējo virāžu un pašā finiša taisnē Kašpržaku apdzina, izcīnot vērtīgos trīs punktus. Pēc trešās braucienu sērijas Ļebedevs ierindojās ceturtajā pozīcijā ar sešiem punktiem, bet trīs līderi ar septiņiem punktiem bija Andreass Junsons, Vaclāvs Miliks un Kacpers Gomoļskis.
Starp trešo un ceturto braucienu sēriju izvērtās daudz ilgāks pārtraukums dēļ seguma uzlabošanas darbiem. Kopā ar Andžeju 15. braucienā uz startu devās Dānijas pārstāvis Leons Madsens, Zviedrijas paŗstāvis Jakobs Torsels un Krievijas pārstāvis Andrejs Kudrjašovs. Ļebedevam bija atvēlēts pirmais starta celiņš. Starts daugavpilietim padevās lielisks un jau no brauciena piemajiem metriem līdz pat finiša līnijai Ļebedevs atradās līderpozīcijā, iegūstot vēl trīs punktus. Lai gan braucienā uzvaru svinēja mūsējais, brauciens neizdevās īpaši interesants, jo netika piedzīvota neviena apdzīšana, un atstarpe starp dalībniekiem bija diezgan liela.
Pēdējā braucienu sērijā Ļebedevs startēja 17. braucienā pa ceturto starta celiņu. Kopā ar viņu arī Martins Smolinskis (Vācija), Artjoms Laguta (Krievija) un Pontuss Aspgrens (Zviedrija). Gandrīz visu braucienu Andžejs pavadīja Artjoma Lagutas astē un šoreiz līdz finišam nespēja līderi apdzīt, finišēdams otrajā pozīcijā. Kopsummā Latvijas braucējs bija iekrājis 11 punktus, ar ko pietika, lai automātiski kvalificētos finālam kopā ar zviedru Andreasu Junsonu, kura kontā bija iekrāti 13 punkti.
Savukārt pēdējās cerības braucienā izvērtās interesanta cīņa, taču finālu sasniedza Vaclāvs Miliks no Čehijas un Jakobs Torsels no Zviedrijas, kurš sacensībās piedalās ar īpašo ielūgumu jeb ''wild card''.
Pirms lielā fināla Ļebedevam kā otrajam nācās izvēlēties celiņu, kurā startēs. Tā kā Junsons kā pirmais bija izvēlējies otro celiņu, tad Ļebedevs izvēlējās finālā startēt pa pirmo celiņu. Starts mūsējam padevās labs, taču izejā no pirmās virāžas viņu apdzina Miliks. Pēc šīs apdzīšanas pozīciju maiņa vairs nenotika un braucēji finišēja ar diezgan lielām atstarpēm - Ļebedevs izcīnīja augsto otro vietu, atkārtojot Latvijas lielāko panākumu Eiropas spīdveja čempionātos, ko pats sasniedza 15. jūlijā Vācijas pilsētā Gistrovā.
Eiropas čempionāta pēdējais finālposms norisināsies 16. septembrī Polijas pilsētā Ļubļinā.