Nākamgad "McLaren" būs beigusies trīs gadus ilgusī neveiksmīgā sadarbība ar "Honda" rūpnīcu un britu vienība pirmo reizi sāks izmantot "Renault" motorus. Tos šobrīd jau lieto "Red Bull" vienība, kurai šogad izdevies uzvarēt trīs sacīkstēs.
"Gandrīz viss, ko šī gada laikā savā rūpnīcā esam izstrādājuši, sader ar mūsu sacīkšu mašīnu, tāpēc šajā ziņā sasniegumu līmenis ir augsts," atzīst "McLaren" komandas izpilddirektors Zaks Brauns. "Dažreiz var būt arī tā, ka rūpnīcā detaļas strādā šķietami labi, bet mašīnā vairs nē, taču mūsu šasija paliek arvien labāka un labāka. GPS dati rāda, ka esam blakus "Red Bull". Dažās trasēs varbūt esam nedaudz labāki, citās mazliet sliktāki, bet viņi šogad ir uzvarējuši pāris posmos, tādēļ pirms 2018. gada sezonas esam piesardzīgi optimistiski."
Lai gan lielā mērā tehniskie noteikumi uz nākamo gadu paliks tādi paši kā šobrīd, atsevišķas izmaiņas tomēr būs. Galvenokārt tās skars aerodinamikas jomu, ieskaitot galvas aizsardzības režģa (Halo) ieviešanu, kas arī dos savu efektu un rada visai lielas galvassāpes jomas speciālistiem. Tie arī ir iemesli, kāpēc "McLaren" vadība par savām izredzēm šobrīd izsakās piesardzīgi.
"Nekad par šīm lietām nevar būt pilnīgas pārliecības," saka "McLaren" sacīkšu direktors Eriks Buljē. "Ja tehniskie noteikumi būtu tādi paši par visiem 100 procentiem, tad es varētu runāt apgalvojuma formā, taču notiks dažas izmaiņas - nebūs vairāku aerodinamikas detaļu, tiks "patīrīta" mašīnas aizmugure, kas visu padara grūtāku, turklāt vēl Halo ieviešana, kas ir katastrofa, runājot par aerodinamiku. Ar to visu būs daudz darba."
Tajā pašā laikā, jautāts par to, vai viņš ir drošs, ka "McLaren" izdosies atgriezties cīņā ar vadošajām komandām "Mercedes", "Ferrari" un "Red Bull", Buljē optimistiski saka: "Jā, esmu pilnībā pārliecināts."
Izmantotie resursi:Motorsport.com: F1 News, MotoGP, Le Mans...