Pēc pirmajiem trim posmiem Katārā, Taizemē un Argentīnā visi jau aizmirsa, ka Pauls Jonass tikai pirmo sezonu brauc KTM rūpnīcas komandā un ka tā ir viņa pirmā pilnā sezona MX2 pasaules čempionātā. Tas arī saprotams - divas otrās un viena trešā vieta braucienos, divi pjedestāli posmu kopvērtējumā. "Nu tik tagad būs!" noskaņojuma Latvijas motokrosa aprindās varbūt arī nebija, taču turpinājums tika gaidīts labāks nekā sanāca - nākamajos trijos posmos jeb sešos braucienos Jonass tikai divreiz bija sešiniekā (4. vieta pirmajā braucienā Spānijā un 6. vieta otrajā braucienā Nīderlandē). Arī Pauls pats cerēja uz labāku rezultātu, taču viņš joprojām saglabā savam vecumam neraksturīgu mieru un nosvērtību, savukārt no KTM rūpnīcas komandas vadības puses neviens nekādu spiedienu neizdara - tikai atgādina, ka šī tomēr Jonasam ir pirmā pilnā sezona GP seriālā MX2 klasē. Mieru, tikai mieru, turpinām strādāt.
"Pirmajā braucienā Spānijā man labi sanāca starts, jau brauciena sākumā tiku otrajā vietā aiz Džefrija Herlingsa. Jutos ļoti labi, taču pieļāvu dažas kļūdas un finišēju trešais," telefonsarunā pastāstīja Pauls Jonass. "Ātrums bija labs, pašsajūta laba un tāpēc arī otrajā braucienā cerēju būt starp līderiem, taču - tā tikai likās... Sākums šoreiz tik labs neizdevās, taču tas nebija sliktākais, jo uznāca fizisks vājums. Plus vēl trase bija stipri salaistīta, nekādi nevarēju tai pielāgoties un noturējos tikai desmitajā vietā."
- Pirmie seši un nākamie seši braucieni tev sanāca diezgan atšķirīgi. Ar ko to var izskaidrot - pārējie ieskrējās, pats nedaudz paguri, trases nāk cita no citas atšķirīgas?- Izskaidrot var ar visu nupat pieminēto. Galvenie konkurenti palikuši tie paši, kas bija pirmajos trijos posmos ārpus Eiropas, neviens nav parādījies no jauna, taču vairāk kļuva konkurentu, kuri, kā teici, ir ieskrējušies. Trases arī ir ļoti atšķlirīgas un man vēl trūkst tā sauktās trašu pieredzes jeb mākas ātri tām pielāgoties. Tas nāks ar laiku, ir tikai cītīgi jāstrādā. Pēc Valkensvārdas posma Nīderlandē turpinājām trenēties mierīgā režīmā, tāpat būs arī tagad līdz posmam Anglijā, jo nepieciešama neliela atslodze - jāpārlādē baterijas... Nav jau tagad arī laika kaut ko speciāli trenēt, jo nav garākas pauzes starp sacensībām. Anglijā trase nebūs tik cieta, kā bija Itālijā un Spānijā, ko var arī redzēt rezultātos - slovēnis Tims Gajsers atkal jūtas kā zivs ūdenī un Talaverā de la Reinā viņš otrajā baruceinā pat sasniedza apļa labāko laiku. Anglijas trasē esmu divreiz braucis ar 125 kub.cm motociklu, tā man ir zināma. Svētdien piedalīšos starptautiskā motokrosā Beļģijā, bet tad arī klāt nākamais posms.
- Tas, ka konkurenti kopvērtējumā nāk klāt, arī laikam nevar neietekmēt...- Skaidrs, ka es to redzu un zinu, taču neiespringstu uz to. Cenšos nepievērst tam lielu uzmanību, arī komandas vadība palīdz uz to neiespringt. Ir aizvadīta tikai ceturtā daļa no sezonas, nekas vēl nav iegūts un neviens vēl neko nav zaudējis.
V. | Sportists | Punkti |
---|---|---|
1. | Džefrijs Herlingss (Nīderlande; KTM) | 261 |
2. | Dīlans Ferandiss (Francija; "Kawasaki") | 205 |
3. | Pauls Jonass (Latvija; KTM) | 177 |
4. | Tims Gajsers (Slovēnija; "Honda") | 169 |
5. | Valentīns Gilo (Šveice; "Yamaha") | 169 |
6. | Aleksandrs Tonkovs (Krievija; "Husquarna") | 162 |
7. | Žordi Tiksjē (Francija; "Kawasaki") | 153 |
8. | Žeremijs Sīverss (Šveice; "Suziki") | 151 |
18. | Roberts Justs (Latvija; KTM) | 62 |
Strauji nāk klāt pagājušā gada čempions Žordi Tiksjē, kurš piecos no sešiem pēdējiem braucieniem bija trešais. Uzvaras atsevišķos braucienos ir guvuši četri braucēji (Herlingss, Ferandiss, Gajsers un Gilo), bet trijniekā bijuši jau 9 braucēji. Pirmo reizi karjerā GP posma kopvērtējumā šosezon ir uzvarējuši Ferandiss un Gilo.