Astoņpadsmit no 23 apļiem pirmajā pozīcijā turējās kopvērtējuma līderis Krišs Jaunzemis, kuram bija iespēja izcinīt savu trešo uzvaru pēc kārtas, tomēr Kristaps bija nedaudz labāks un pārspēja Jaunzemi. Trešais finišēja Harijs Cīrulis, kuram arī sacīkstes ātrākais apļa laiks, turpat aiz viņa arī Kristaps Grīnieks un Andrejs Laipnieks. Finišā uzvarētāju no piektās vietas šķīra vien 1,7 sekundes.
Izaicinājuma kausā uzvara sestās vietas ieguvējam Ričardam Lapiņam, kurš finālā iekļuva, uzvarot B finālu. Šajā ieskaitē otrais Zigmārs Lapa, bet trešais kausa kopvērtējuma līderis Rūdis Memens. Komandām pārliecinoša uzvara "SNB Racing" (Jaunzemis, Laipnieks, Lapa). Kvalifikācijā uzvara Dacei Dambergai, bet pēc finālbraucieniem pirmā starta vieta finālā Jaunzemim.
Šajā sacīkstē pēdējā brīdī trases seguma atjaunošanas darbu dēļ tika mainīta konfigirācija, kura trasi būtiski saīsināja, taču padarīja to negaidīti ātru un ļoti dinamisku, bet tajā pašā laikā arī gana sarežģītu.
Openkart čemionāta sacīkste "Rullītī" notika 10.reizi. Pieciem, tostarp Gasparovičam, ši bija debijas sacīkste čempionātā taču visi pieci braucēji ir piedalījušies citās Openkart sacīkstēs - LeMans, "B" līgā, Attīstības līgā.
Treniņu laikā trase jau bija pamatīgi nožuvusi, tomēr pirmajai kvalifikācijas grupai mitrums ietekmēja apļa laikus. Pārliecinoši labākais šajā grupā bija Gasparovičs. Otrā grupa jau spēja konkurēt ar Kristapu un Vilnim Kepem izdevās arī par pāris simtdaļām laiku pārspēt, tomēr pēdējā grupa, kurā brauca vadošie braucēji un jau pa pilnīgi sausu trasi noteica toni kvalifikācijā. Savu trešo uzvaru kvalifikācijā šogad un piekto karjerā izcīnīja Dace Damberga ar laiku 34,178 sekundes. Otrais Grīnieks, bet trešais Jaunzemis. Šie trīs arī izcīnīja tiesības startēt no pirmās starta vietas pusfinālos.
Pirmajā pusfinālā ne bez grūtībām Jaunzemis nosargāja uzvaru, kas viņam deva pirmo starta vietu finālā, turpat aiz viņa finišēja Cīrulis, bet par trešo vietu sīvi spēkojās Braželis un Apinis, beigu beigās finiša taisnes spurtā par 0,029 sekundēm līniju ātrāk šķersoja Braželis, taču arī Apinis nodrošināja vietu finālā. Otrajā pusfinālā pirmā trijotne bija galvas tiesu pārāka pār konkurentiem, aizvadot lielisku cīņu pirmais finišēja Gasparovičs, otrais Grīnieks, bet trešais Memens. Ceturtais finišēja Aleksejs Sjomins un arī viņš iekļuva finālā. Trešais pusfināls bija kā fināla prelūdija, kurā par pirmo vietu cīnījās uzreiz pieci braucēji un viņus finišā šķīra vien 1,4 sekundes. Vietu finālā izcīnīja Laipnieks, Lapa un Damberga, bet ceturtajā vietā finišēja Nils Trapāns no vietas finālā atpaliekot vien 0,1 sekundi.
Jau "C" fināls, kurā uz pirmās starta vietas stājās Normunds Ramanis, skatītājus priecēja ar skaistu cīņu par uzvaru, starp Normundu un diviem pusfināla neveiksminiekiem - Artūru Bonderu un Robertu Bāriņu. Skaistā bezkompromisa cīņā Ramanim ilgstoši izdevās gudri aizstāvēt savu līdera pozīciju, tomēr pēdējos apļos Bāriņam izdevās skaisti apdzīšanas manevri un tieši viņš izrāva uzvaru un vietu "B" finālā, kaut gan uzvaru bija pelnījis ikviens no šīs trijotnes. Pagalam neveiksmīga sacīkste Vilnim Kepem, pēc daudzsološas kvalifikācijas (10.vieta), pusfinālā un "C" finālā izloze bija pagalam nežēlīga un laikam Vilnim pietika un viņš izstājās - arī tā ir motoru sporta sastāvdaļa.
"B" finālā no 'poles' startēja Trapāns un arī šajā braucienā ātri izveidojās nopietna cīņa par uzvaru. Drīz vien Trapānu apdzina komandas biedrs Strazdiņš, tikmēr uz augšu kāpa Ričards Lapiņš un Roberts Bāriņš. Devītajā aplī Lapiņš jau nokļuva vadībā, bet Strazdiņš izraisīja sadursmi ar Artūru Bāriņu un no cīņas par uzvaru izstājās. Lapiņam izdevās savu pārsvaru nostabilizēt un uzvarēt braucienu ar 3 sekunžu pārsvaru, savukārt aiz viņa muguras skaista cīņa risinājās starp Robertu Bāriņu un Trapānu, pēdējā aplī Bāriņam tomēr izdevās izcīnīt otro vietu. Sezonas vadošais braucējs debitantu ieskaitē braucienā finišēja ceturtais (15.vieta sacīkstē).
Finālā pirmajās piecās vietās startējušie bija kā citā līgā - neskatoties uz aizraujošām savstarpējām cīņām, viņu pārsvars pār sesto un pārējām vietām nemitīgi auga, toties pašu starpā cīņas bija vienas no aizraujošākām Openkart vēsturē. Pirmo līkumu cīņas Jaunzemim izdevās 'izdzīvot' un saglabāt vadību, likās jau, ka Krišs pārliecinoši dodas pretī savai trešajai uzvarai pēc kārtas. Starp citu pēdējo reizi trīs uzvaras pēc kārtas izcīnīja Ivars Strencis 2012.gada sezonas pirmajā pusē. Līdz pat 15.aplim neskatoties uz nepārtrauktu cīņu, vairāk vai mazāk saglabājās 'status-quo' - vadībā Krišs, otrais Laipnieks, aiz viņa Gasparovičs, bet ceturtais un piektais Cīrulis un Grīnieks. Sacensību beigu daļā gan braucēji vietām mainījās teju vai katrā aplī līdz 19.aplī vadībā nonāca Gasparovičs, savukārt Laipnieks nedaudz negaidīti sāka vietas zaudēt līdz dažus apļus līdz beigām bija jau šīs grupiņas beigās. Krišs otro vietu nosargāja, bet 20.aplī uz trešo vietu pacēlās Cīrulis, ceturtais Grīnieks. Ātrākais sacīkstes aplis Harijam. Kamēr visa uzmanība bija pievērsta līderu kvintetam, ļoti stabilu sesto vietu un uzvaru Izaicinājuma kausā izcīnīja Lapiņš.
Vieta | Pilots | Komanda | Rezultāts |
---|---|---|---|
1 | Kristaps Gasparovičs | - | 23 apļi |
2 | Krišs Jaunzemis | SNB RACING | +0.659 |
3 | Harijs Cīrulis | TOP TRANS RACING | +0.805 |
4 | Kristaps Grīnieks | BALTIE | +1.059 |
5 | Andrejs Laipnieks | SNB RACING | +1.779 |
6 | Ričards Lapiņš | - | +9.820 |
7 | Zigmārs Lapa | SNB RACING | +16.777 |
8 | Rūdis Memens | BĒNE | +13.932 (+1v) |
9 | Jānis Braželis | BĒNE | +17.601 |
10 | Aleksejs Sjomins | RS TEAM | +17.917 |
11 | Dace Damberga | BRUM DRUM | +19.891 |
12 | Didzis Apinis | TOP TRANS RACING | +21.945 |
Komandu ieskaitē uzvara "SNB Racing", augstā otrā vieta "TOP Trans Racing" (Cīrulis, Apinis, Gailis), trešie līdervienība "Baltie" (Strazdiņš, Trapāns, Grīnieks).Kopvērtējums
Pēc desmit posmiem Jaunzemis savu pārsvaru kopvērtējumā, šo posmu izlaižot viņa sīvākajam konkurentam Normundam Skreijam, palielināja jau līdz 42 punktiem, Jaunzemim jau ir 339 punkti. Uz otro vietu pakāpās Grīnieks (297), bet Skreija atkrita uz trešo pozīciju (279), tomēr Normunds ir aivadījis tikai astoņas no desmit sacīkstēm un sezonas beigās, kad sliktāko posmu rezultātus sāks ņemt nost savas poazīcijas noteikti uzlabos. Ceturtais ir Harijs Cīrulis (250), bet uz piekto vietu pakāpās Dace Damberga (219), tikai par vienu punktu mazāk ir Strazdiņam (218), bet par trim Laipniekam (216). 200 punktu robežu sasniedza arī Rūdis Memens (204). Pirmā desmita beigās devīto pozīciju saglabā Brauers (158), bet turpat divu punktu attālumā ir Sjomins (156), kurš ir ielauzies pirmajā desmitniekā uz 11.pozīciju nostumdams Trapānu (154). Līdz ar to Izaicinājuma kausa ieskaites vadošie trīs braucēji šobrīd ieņem 8., 9., un 10.vietu kopvērtējumā. Labākais no debitantiem Artūrs Freimanis ir pakāpies uz 16.vietu.
Komandām vadībā "Baltie" (152), par desmit punktiem mazāk "Brum Drum" (142), bet turpat sešu punktu attālumā jau "SNB Racing" (136). Šo trīs komandu starpā arī tiks izcīnīta cīņa par čempiona titulu. Tikmēr pēdējo posmu lieliskais sniegums ceturtajā vietā ir ļāvis nostiprināties "TOP Trans Racing" (105).
Vieta | Pilots | Komanda | Punkti |
---|---|---|---|
1 | Krišs Jaunzemis | SNB RACING | 339 |
2 | Kristaps Grīnieks | BALTIE | 297 |
3 | Normunds Skreija | BRUM DRUM | 279 |
4 | Harijs Cīrulis | TOP TRANS RACING | 250 |
5 | Dace Damberga | BRUM DRUM | 219 |
6 | Kārlis Strazdiņš | BALTIE | 218 |
7 | Andrejs Laipnieks | SNB RACING | 216 |
8 | Rūdis Memens | BĒNE | 204 |
9 | Jurģis Brauers | BRUM DRUM | 158 |
10 | Aleksejs Sjomins | RTS RACING | 156 |
Nākamais - 11.čempionāta posms, notiks 3.septembrī Sporta kompleksā "333", savukārt nedēļu pirms tam - 28.augustā turpat 'trijniekos' notiks komandu sprinta sacīkšu LeMans 5.posms. Attīstības līgas nākamā sacikste paredzēta 11.septembrī "333".
Izmantotie resursi:OpenKart