Baumas par "Porsche" iespējamo kļūšanu par F1 motoru piegādātāju klīst jau ilgāku laiku, bet aizvadītās nedēļas nogalē notikušo sacensību laikā Moncas trasē Meške tikās ar čempionāta vadītājiem, ieskaitot Rosu Braunu. Pēc šīs vizītes "Porsche" noskaņojums attiecībā uz iespējamo atgriešanos kļuvis vēl krietni pozitīvāks.
"Porsche" kā dzinēju piegādātājs Formulā 1 pēdējo reizi darbojās 1991. gadā, kad īstenoja neveiksmīgu projektu kopā ar "Footwork" komandu. Arī vēlāk šī vācu rūpnīca nezaudēja saikni ar čempionātu, F1 sacīkšu nedēļas nogalēs rīkojot "Porsche Supercup" seriālu.
Iespēja atgriezties F1 sacensībās "Porsche" radusies pēc tam, kad tā lēmusi par sava Lemānas LMP1 projekta slēgšanu šīs sezonas beigās. Kompānija gan paziņojusi, ka nākotnē piedalīsies Formula E čempionātā, tomēr paralēli varētu tikt īstenots arī F1 dzinēju ražošanas projekts.
2021. gadā spēkā stāsies jauni tehniskie noteikumi, kas attiecas uz motoriem, un mērķis ir padarīt tos lētākus, kā arī vienkāršākus no tehnoloģiskā viedokļa, un "Porsche" šāds variants apmierinātu.
"Formula 1 varētu būt viena no pareizajām vietām, kur startēt," apstiprina Meške. "Kā zināt, šobrīd mums ļoti svarīga ir Formula E, bet F1 čempionāts vienmēr ir vērtīga tēma, ko apdomāt. Runājot par to, jāsaka, ka šobrīd diskusijas par jauno motoru iegājušas ļoti labā fāzē."
Viņš saka, ka "Porsche" labprāt būvētu savus F1 motorus, ja tiks apstiprināts, ka no 2021. gada būs jāstartē ar V6 tvinturbo dzinējiem: "Tas mūs pilnībā apmierinās. Formulā 1 ir jāsamazina izmaksas, un šis ir labs veids, kā to izdarīt."
Zināms, ka "Porsche" nestartēs Formulā 1 ar savu komandu, bet kā reālākie partneri motoru piegādes jomā tiek minētas "Williams", "Red Bull" un "McLaren" komandas.
Izmantotie resursi:Motorsport.com: F1 News, MotoGP, Le Mans...