Pērn "Renault" motori pavisam noteikti nebija tik izturīgi kā "Mercedes" un "Ferrari" ražotie, līdz ar to gan pati rūpnīcas vienība, gan klientu komandas "Red Bull" un "Toro Rosso" dažkārt neieguva punktus, ko būtu varējušas izcīnīt, ja biežāk izdotos finišēt, turklāt neizpalika arī starta vietu sodi.
Ņemot vērā, ka šogad katram pilotam uz sezonu atvēlēti trīs dzinēji, bet par katru nākamo atkal būs jāsaņem starta vietu sods, "Renault" vadība apzinās, cik dārgi var izmaksāt jau čempionāta sākumā piedzīvotas problēmas ar motoriem. Melburnas posma specifikācijas motors līdz ar to būs noregulēts konservatīvā manierē, lai būtu maksimāli liela garantija, ka ar to būs iespējams veikt vajadzīgo distanci bez tehniskām problēmām.
"Brīvprātīgi esam nolēmuši pirmajam motoram dot dažus kompromisus, lai būtu droši, ka tas tiek attīstīts uz pareiziem pamatiem," skaidro "Renault" F1 izpilddirektors Sirils Abitebouls. "Ja pirmajā posmā sāktos izturības problēmas, tas neietekmētu vien šīs sacīkstes, bet arī sezonu kopumā. To mēs nevaram atļauties. Svarīgi izveidot pareizo bāzi un pēc tam būvēt plānu visai sezonai, jo dzinēju skaits ierobežo arī attīstīšanas iespējas. Uzsvars tiek likts uz izturību."
Dzinēju testi, kas veikti uz stenda, parādot lielisku izturību, apgalvo Abitebouls, līdz ar to rūpnīcai izdevies veikt daudz vairāk izmēģinājumus nekā tas bija jebkurā no iepriekšējām turbo ēras starpsezonām.
"Šobrīd uz stenda esam veikuši 11 reizes vairāk kilometru nekā tas bija šajā laikā pirms gada," viņš atklāj. "Līdz pirmajam posmam ceram šādā veidā veikt 70 tūkstošus testu kilometru, kas ir milzīgs cipars. Kopš V6 motoru ieviešanas mēs neko tādu vēl neesam izdarījuši."
Šogad "Renault" motorus turpinās izmantot "Red Bull", bet par jauno klientu kļuvusi "McLaren" vienība, kamēr "Toro Rosso" pārgājusi uz "Honda" dzinējiem.
Izmantotie resursi:Motorsport.com: F1 News, MotoGP, Le Mans...