Sākotnēji Teksasa piekrita desmit gadu laikā izmaksās COTA pārvaldītājiem 250 miljonus ASV dolāru, un ar šo naudu trase plānoja segt dalības izmaksas F1 čempionātā.
2012., 2013. un 2014. gadā COTA tiešām saņēma 25 miljonus ik gadu, taču šogad šis finansējums ir samazināts līdz 19 miljoniem. Lai gan posma rīkotāji par to tika informēti vēl pirms šī gada Savienoto Valstu "Grand Prix" izcīņas, publiski tas kļuvis zināms tikai tagad.
Šogad F1 posms ASV piedzīvojis ļoti nepatīkamu pavērsienu, jo ne vien samazināts finansējums no Teksasas valdības, bet arī ciesti zaudējumi nelabvēlīgo laikapstākļu dēļ. F1 sacensības šogad bija vāji apmeklētas un ieņēmumi no tidzniecības sacīkšu nedēļas nogalē bijuši salīdzinoši ļoti mazi.
"Mēs esam iedragāti," intervijā "American-Statesman" izsakās trases priekšsēdētājs Bobijs Epsteins. "Šis paziņojums lika mums sastingt. Neviens negaidīja, ka tā notiks. Tomēr pats lielākais jautājums tagad ir - vai sacīkstes šeit turpmāk vispār notiks?"
Minētā avīze sazinājusies arī ar F1 šefu Berniju Eklstounu, kurš cerībām neliek kļūt lielākām.
"Ja tā ir noticis, būs grūti turpināt rīkot sacīkstes Ostinā," viņš saka.
Viss COTA projekts savulaik ticis radīts ar domu klasificēties to lielo sporta notikumu kategorijā, ko subsidē valsts, jo sava vēriena dēļ šie sporta sarīkojumi nes lielus ienākumus pilsētām, kurās tie tiek rīkoti. COTA trasei šādu statusu piešķīra bijušais Teksasas gubernators Riks Perijs, kuru šogad amatā nomainīja Gregs Ebots.
Teksasas štata auditori Ebota uzdevumā aprēķinājuši, ka F1 sacīkste ir par 20% mazvērtīgāka nekā par to tiek maksāts, tāpēc arī finansējumu nolemts samazināt. Auditā arī noskaidrots, ka iepriekš aprēķini veikti neprecīzi.
Izmantotie resursi:Motorsport.com: F1 News, MotoGP, Le Mans...