29.06.2015. 14:14
Šobrīd Formula 1 aizkulisēs tiek aktīvi spriests par nepieciešamību nākotnē kā obligātu prasību ieviest slēgtā tipa formulu kokpitus, lai samazinātu risku pilotiem tikt savainotiem.

Diskusijas par nepieciešamību šādus kokpitus ieviest bijušas jau iepriekš, taču ar jaunu sparu atsākās pēc Austrijas "Grand Prix" notikušās Kimi Raikonena un Fernando Alonso sadursmes. Alonso pilotētā "McLaren" riteņi veiksmīgā kārtā netrāpīja pa Raikonena ķiveri, taču risks, ka kādreiz tā var notikt, ir visai augsts.

"Zinām, ka šajā jomā valda satraukums, ja runājam par atklātā tipa kokpitiem un risku, kas ar to saistās," stāsta F1 čempionāta vicelīderis Niko Rosbergs. "Tāpēc, protams, tiek veikti pētījumi, lai mēģinātu vēl vairāk uzlabot drošību. Viss tiek darīts soli pa solim un tad jau redzēsim, kas mūs sagaida tuvākajā nākotnē."

"Grand Prix" pilotu asociācija (GPDA) apstiprina, ka mēģinājumi ieviest slēgtos kokpitus patiešām notiek, taču pirms tam ir nepieciešams veikt padziļinātu šī jautājuma izpēti un ar rezultātu nevajadzētu sasteigt.

ASV bāzētais IndyCar čempionāts kas bīstamības ziņā uzskatāms par riskantāku nekā Formula 1, pagaidām iztiek ar tādu jauninājumu kā aizmugurējo riteņu aizsargi, kas palīdz izvairīties no situācijām, kad sadursmes rezultātā mašīna uzlido gaisā. Tikmēr atklātā veida kokpiti vēl pavisam nesen bija redzami Lemānas LMP1 prototipiem, taču tagad jau tiek ražotas mašīnas ar slēgtajiem kokpitiem.

GPDA priekšsēdētājs Alekss Vurcs skaidro, ka slēgtie kokpiti, iespējams, varētu radīt paaugstinātu risku formulas aizdegšanās gadījumā, tāpēc jautājumu ar to ieviešanu nevajadzētu sasteigt. Šobrīd GPDA nostāja ir ļaut izpēti veikt Starptautiskajai Automobiļu federācijai (FIA), kas tad arī pieņems galīgo lēmumu, vai šādas izmaiņas Formulā 1 ir nepieciešamas.

Izmantotie resursi:Motorsport.com | Racing News, Race Results -...



Jazzy Needles, Līnijdeju grupa "Ausmas", Drabešu pagasts, Amatas novads, LV-4101
Solomins Aleksandrs Akadēmiskā airēšana, Kanoe airēšana, Smaiļošana
FTA