F1 ASV posmā Bērnijs Eklstouns bija devis atļauju nepiedalīties "Marussia" un "Caterham" komandām, kuras šobrīd piedzīvo pamatīgas finansiālās problēmas un nonākušas apsaimniekotāju rokās. Līdz ar to sacīkstēs piedalījās vien 18 formulas, taču daudz netrūka, lai to skaits samazinātos līdz 12, jo "Lotus", "Sauber" un "Force India" nopietni apsvērušas boikota iespēju.
Šīs komandas tādējādi vēlējušās protestēt pret F1 ienākumu sadali, kas ir pārāk nelabvēlīga mazajām komandām un atbildīga par to grūto finansiālo stāvokli. Komandas jau bija parūpējušās par preses konferences noorganizēšanu, lai paziņotu par savu lēmumu un tā motīviem, taču, kā vēsta BBC, laicīgi noreaģējis "CVC Capital Partners" (F1 lielākās akcionāres) galvenais izpilddirektors Donalds Makenzijs, kurš veicis zvanu "Lotus" īpašniekam Džerārdam Lopezam un apsolījis risināt situāciju arī bez boikota pieteikuma.
Makenzijs apsolījis jau drīzumā veikt pasākumus, lai izlīdzsvarotu ienākumu sadali, turklāt viņa solis ASV posma glābšanā radījis šaubas par Eklstounu kā vienīgo situācijas noteicēju Formula 1 pasaulē, jo Makenzijs medijiem atklājis, ka būtu iejaucies arī tad, ja Eklstouns iebilstu pret šādu rīcību. Pats Eklstouns publiski atzinis, ka mazo komandu finansiālās problēmas "droši vien ir viņa vaina" un ka F1 šobrīd piedzīvo finansiālo krīzi. Lai arī oficiāli dati par ienākumu sadali komandām netiek publiskoti, tiek lēsts, ka, piemēram, "Ferrari" 2013. gadā no F1 saņēma apmēram 15 reizes lielāku naudas summu nekā "Marussia".
F1 lielākās komandas pagaidām pauž visai atturīgu viedokli, piemēram, "Red Bull" vadītājs Kristians Horners norādījis, ka komandas sacīkstēs piedalās, lai cīnītos, nevis sponsorētu cita citu, savukārt "Mercedes" priekšnieks Toto Volfs atzinis, ka finanšu plūsmas reformas ir nepieciešamas, un viņš paudis gatavību ko darīt lietas labā.
Iepriekš minētā komandu trijotne gan nav atmetusi savas domas par publisku protestu, un Lopezs paziņojis, ka viņš, "Force India" un "Sauber" pārstāvji gaida konkrētus piedāvājumus. Ja tie netiks sniegti līdz šajā nedēļas nogalē paredzētajam Brazīlijas "Grand Prix", komandas atgriezīsies pie domas par publisku sacensību boikotu, izlaižot sezonas noslēdzošo posmu Abu Dabi, kurš paredzēts 23. novembrī.
Šosezon "Sauber" vēl ne reizi nav tikusi punktos, bet "Lotus" piloti kopā savākuši deviņus punktus. Daudz labāk veicies "Force India" braucējiem, kuri kopā nopelnījuši 123 punktus un ļauj komandai ieņemt sesto vietu Konstruktoru kausā.
Izmantotie resursi:BBC - Homepage