01.10.2017. 02:55

Vēl pirms sacensībām Singapūrā, kas notika pirms divām nedēļām, "Mercedes" komandu pārtāvošā Hamiltona pārsvars pār "Ferrari" pilotu Fetelu bija nieka trīs punkti. Sacensību pirmajā aplī notika negaidītais, jo kvalifikācijā uzvarējušais Fetels piedzīvoja sadursmi un izstājās, kamēr Hamiltons, kurš cīņu sāka vien no trešās rindas, pamanījās aizcīnīties līdz uzvarai, rezultātā pārsvaru kopvērtējumā pār vācieti palielinot līdz visai iespaidīgiem 28 punktiem. Lai nepieļautu Hamiltonam aizbēgt un nonākt vēl tuvāk ceturtajam F1 titulam, Fetela uzdevums Singapūrā būs finišēt viņam iespējami tuvu vai pat priekšā, taču to paveikt būs grūti. Līdz sezonas beigām vēl seši posmi.

Sestdien Sepangas trasē notikušajos kvalifikācijas braucienos Fetels atkal piedzīvoja graujošu neveiksmi. Trešajos treniņbraucienos atklājās problēmas ar dzinēju, "Ferrari" mehāniķi to bija spiesti nomainīt, taču jau pirmajā kvalifikācijas daļā pazuda motora jauda, laika bija par maz, lai zibenīgi novērstu defektu, līdz ar to Fetels palika pēdējā, 20. vietā. Pretstatā tam, Hamiltons, kurš piektdien treniņu laikā neizskatījās spējīgs konkurēt ar ātrākajiem braucējiem, sestdien atteicās no jaunākajiem formulas uzlabojumiem, kas šoreiz nebija izrādījušies veiksmīgi, atguva savu ātrumu, veica perfektu apli un izcīnīja pole position. Līdz ar to abi sportisti ir krasi mainīgās lomās - Hamiltons, kuram jau tā ir liels pārsvars čempionātā, startēs pirmais, bet Fetels, kuram ir vitāli svarīgi nepieļaut konkurenta atraušanos, būs spiests sacīkstes sākt pēdējais. Viņš gan sola, ka nav zaudējis cerības pacīnīties par uzvaru, jo šajā trasē tas varētu būt iespējams.

Sacenšanās titulu "smagsvaru" Hamiltona un Fetela starpā šobrīd ir intriģējošākā no līdzjutēju skatpunkta, bet arī pārējie piloti aizvada savas cīņas, tāpat notiek cīkstēšanās Konstruktoru kausā. Teorētiskas izredzes uz pirmo vietu čempionātā aizvien saglabā "Mercedes" pārstāvis Valteri Botass, taču pēdējo posmu laikā viņš sācis stabili atpalikt. Soms ir jau 51 punktu aiz komandas biedra Hamiltona, bet 23 punkti viņu šķir no Fetela. Tieši vācieša uzveikšanu Botass tagad noteicis par savu prioritāti, bet pie pēdējā laika ne tik izteiksmīgā snieguma (lai gan rezultātus nevar saukt par sliktiem) vaino savu braukšanas stilu. Stabilā ceturtajā vietā šobrīd Daniels Rikjardo ("Red Bull"), kurš ļoti daudz zaudē pirmā trijnieka pilotiem, bet tikai par 24 punktiem apsteidz Kimi Raikonenu ("Ferrari"). Komandu ieskaitē "Mercedes" izdevies izveidot jau 102 punktu pārsvaru pār "Ferrari", tikmēr "Red Bull-TAG" ieņem pilnībā pārliecinošu trešo vietu. Neizskatās arī, ka kādam varētu izdoties patraucēt "Force India-Mercedes" zaudēt stabilo ceturto pozīciju, tālāk gan cīņa krietni saspringtāka.

Cīņa turpinās Sepangas trasē ("Sepang International Circuit"), kas atrodas 45 kilometru attālumā no Malaizijas galvaspilsētas Kualalumpuras, blakus pilsētas lidostai. Trases dizainu veidojis vācu speciālists Hermans Tilke, kurš tāpat bijis autors Šanhajas, Sahiras, Stabulas, Valensijas, Abū Dabī, Singapūras, Korejas, Indijas un Ostinas trasēm, daļa no kurām gan vairs nav F1 kalendārā. Tiesa, tieši Sepanga bija pirmā šāda moderna tipa sacīkšu trase Formulā 1. Oficiāli trasi atklāja 1999. gada 7. martā, tā paša gada 20. aprīlī tur notika pirmais MotoGP posms, bet 17. oktobrī - F1 sacīkstes. Turpat izbūvētas arī kartingu un motokrosa trases. F1 trases garums ir 5.543 km, un tai raksturīgi plaši, plūstoši līkumi, kā arī garas un platas taisnes, līdz ar to piloti nevarētu sūdzēties par apdzīšanas iespējām. Kopš 2004. gada Sepangas trases rekords ir 1:34.223, un tas pieder kolumbietim Huanam Pablo Montoijam, kurš toreiz brauca ar "Williams" komandas formulu.

Starptautiskās Automobiļu federācijas (FIA) pārraudzītās Malaizijas Grand Prix sacīkstes norisinājušās jau kopš 20. gadsimta sešdesmito gadu sākuma, tomēr šī valsts nav bijusi F1 čempionāta kalendārā pirms Sepangas trases uzbūvēšanas. Pēdējo 18 gadu laikā sacensības paspējušas sarakstīt gana plašu vēsturi. 1999. gadā šeit uzvarēja Edijs Īrvains, kuram pirmo vietu uzdāvināja komandas biedrs Mihaels Šūmahers. Vēlāk Šūmahers Sepangā triumfēja trīs reizes, tikpat panākumi Malaizijas posmā Fernando Alonso kontā, bet uzvarām bagātākais pilots šeit ar četriem panākumiem ir Sebastians Fetels. Tiesa gan, visticamāk šogad Malaizijas F1 posmu redzēsim pēdējo reizi, jo sacensību rīkošana šai valstij kļuvusi par dārgu.

Šobrīd aktuālākā tēma F1 čempionāta aizkulisēs ir pilotu tirgus, jo vairākas komandas vēl nav paziņojušas pilnos sastāvus 2018. gada sezonai. Vai Roberts Kubica atgriezīsies Formulā 1 un pievienosies "Williams" vienībai? Vai Fernando Alonso pieņems lēmumu palikt "McLaren" rindās? To uzzināsim tuvākajā laikā, bet viena liela maiņa ir notikusi jau šobrīd - "Toro Rosso" komanda pirms šī posma nolēma atstādināt no pilota vietas vājus rezultātus rādošo krievu Daņilu Kvjatu, aizstājot to ar pašu izaudzināto 21 gadu veco franču talantu Pjēru Gaslī. Šis sportists 2016. gadā uzvarēja GP2 čempionātā (tagadējais F2 seriāls), bet šogad startējis "Super Formula" sacīkstēs, kur kopvērtējumā pašlaik ieņem otro vietu. Formulā 1 viņš startēs ar 10. numuru. Tikmēr svarīgs pavērsiens "Red Bull" komandas nākotnē, jo par tās galveno sponsoru no 2018. gada kļūs autoražotājs "Aston Martin". Vai tas nozīmē, ka tieši ar šīs markas dzinējiem "Red Bull" formulas nākotnē piedalīsies F1 sacīkstēs?

Izmantotie resursi:Formula 1®F1Today.netAutosport



Lapa Dmitrijs Grieķu-romiešu cīņa, Jostu cīņa, Pludmales cīņa
FTA
Reģistrēties