29.07.2016. 18:50
Pēc nedēļas Vecpils autotrasē notiks Latvijas autokrosa čempionāta priekšpēdējais, ļoti izšķirošais piektais posms. Trešdien noslēgusies pieteikšanās sarūpējusi atsevišķus pārsteigumus.

Par pārsteigumu to saukt nebūtu pareizi, taču jebkurā gadījumā patīkami, ka divas krīzes klases – 1600 un Open 2500 ir sapulcējušas kvorumu. Turklāt, jo vairāk spiediens tiek izdarīts uz 1600 klasi, jo naidīgāka tā paliek: saņemti deviņi pieteikumi, kas ir klasei labs rādītājs.

Pārsteigumus, kuru sarakstā nevar pamanīt, taču praksē tas briest: čempionāta līderis Arnis Odiņš startēs nevis ar zaļo VAZ 2108, bet gan ar Pētera Āboliņa sarkano tādas pašas markas auto. Kā noprotams, Odiņa kaujas zirgs piedzīvoja pamatīgu defektu Biķernieku rallijkrosā, tāpēc tika pat apsvērta iespēja Vecpils posmu izlaist, sagatavojot mašīnu izšķirošajai cīņai Smiltenē, kā arī NEZ rallijkrosa čempionāta pēdējiem posmiem Dānijā un Somijā. Latvijas čempionāta kontekstā šāds manevrs būtu riskants, taču ar matemātisku loģiku. Arņa pārsvars pār tuvāko sekotāju Jāni Balodi divus posmus pirms sezonas beigām ir tik ievērojams, ka šāds risks varētu būt attaisnojams. Maksimums, ko Balodis vēl var izcīnīt, ir 32 punkti, ja Jānis uzvarētu gan abos finālos, gan kvalifikāciju summā. Zinot, ar kādu pārspēku kaut kur pa kopvērtējuma aizmuguri (pagaidām?) ņemas Andis Skolmeistars un Jānis Lideris, Balodim šis būtu ļoti sarežģīts plāns. Tāpat arī trešajā vietā esošajam Marekam Dainim. Ja Balodis tomēr dabūtu maksimumu, Odiņam Smiltenē pietiktu ar sesto vietu, lai vienalga kļūtu par čempionu. Iespējas sapīties būtu, taču NEZ rezultāta vārdā varētu riskēt.

Un tomēr, tā kā zināma interese par to, ko spēj viņa ziemā iegādātais VAZ, ir arī Āboliņam, kurš gan cits, ja ne kopvērtējuma līderis varētu būt labākais testpilots. Āboliņš ikdienišķu apsvērumu dēļ neplānoja aizvadīt Vecpils posmu, līdz ar to mašīna ir pieejama un uzticēta Odiņam.

Patīkami redzēt dalībnieku sarakstos 1600 klasē Sandi Džeriņu, kurš šogad aizvadījis divas sacīkstes – vienu B600 bagijos Smiltenē, otru savās mājās Vecpilī folkreisā. Folkreisa sacīkste viņam izvērtās maksimāli dramatiska: sasniegta uzvara, pēc kuras piedzīvota neticama kūleņošana, turklāt pēc trim kūleņiem mašīna vēl arī nopirkta. Sandis un komanda atjaunošu Škoda Felicia automašīnu, kura varētu būt gana žiperīga, ja vien izturēs tikko saliktie mezgli.

Sarakstos atgriezies arī Normunds Akmentiņš, kurš Latvijas čempionātā nebija startējis kopš otrā posma pirmajā Vecpils sacīkstē.

Toties pēdējā brīža pārsteigumu sarūpējis Andis Ūtēns. Neveiksmīgi uzsācis sezonu 2000 Super klasē Andis pieteicies cīņai 1600. Šis spēlētājs var ienest ļoti interesantus pavērsienus cīņā pat par Vecpils pjedestālu!

Uz starta nav ne Raimonda Mūrnieka, kurš apsver iespēju turpināt iesākto NEZ seriālā, ne arī Anda Kļavas. Abi jau pirms iepriekšējā posma Pilskalnos izteikušies, ka Latvijas čempionāta cīņu šogad vairs neaizvadīs. Uz starta nebūs arī Krista Valtera – vienīgais salonmašīnu klašu juniors Pilskalnos apmeta tik neveiksmīgu kūleni, ka mašīnai konstatēti drošības karkasa bojājumi. Līdz ar to tehnikas gatavošana būs ilgs process.

2000 Super klase ar katru posmu zaudē savu varenību dalībnieku skaita ziņā. Taču galvenie spēlētāji ir kaujas gatavībā. Salīdzinot ar Pilskalniem labā ziņa ir Edija Oša atgriešanās čempionātā pēc katastrofāliem trim rallijkrosiem ar otru auto. Rallijkrosa Peugeot izrādījās īpaši niķīgs, kā rezultātā gandrīz neuzsākts palika gan Rallycross Challenge posms Vilkičos, gan abi Latvijas NEZ posmi. Edijs balvā par ciešanām būtu pelnījis labu rezultātu Vecpilī.

Ierindā toties nav Edijs Varnas, kurš, lai kā arī būtu gājis, allaž bija pretendents uz pjedestālu. Pilskalnos motora defekts un izstāšanās, izskatās, uz ilgāku laiku. Startam nav pieteikušies arī Mārtiņš Spīķis un Juris Narubins.

Būs interesanti vērot cīņu par čempiona titulu. Jurim Spīķim ir labs pārsvars pār sekotājiem, taču NEZ sacīkstes uzrādīja visai smagu cīņu ar tehniku. Sezonas vidus tehnikas nogurums var ietekmēt Vecpils sniegumu?

Open 2500 klase sarūpējusi nepieciešamos sešus pieteikumus, lai klasei būtu ieskaite. Startam nav pieteicies Jānis Augulis, kuram Pilskalnos fināls beidzās (sākās) uz jumta. Mazāk gan šis negadījums kā privāti iemesli liek palikt mājās Vecpils sakarā. Viņa vietu, nosacīti, ieņems Armands Pārupe, kurš izlaida Pilskalnu posmu.

Pāris savus vadošos kaujiniekus zaudējusi arī VAZ Klasika klase: uz starta šajā klasē nebūs ne Odiņa, ne arī Edija Zimzas, kurš jau Pilskalnos pēc lielā cauruma atklāšanas motorā bija visai drošs, ka sezona beigusies.

Pārējie vadošie braucēji gatavi cīņai, kura pēc Pilskalnu drāmas ir ievērojami saasinājusies. Uz titulu atlikušajos posmos pretendē pieci braucēji.

Arī B600 klasē praktiski visi regulārie braucēji ir pieteikumu sarakstā, tātad aizraujošā cīņa turpināsies pilnā režīmā. Uz starta arī Pilskalnos nestartējušais Kaspars Meņģelis, kura izredzes uz titulu ir gandrīz beigušās, taču tas netraucē cīnīties par atlikušo posmu uzvarām.

Pašlaik bez kvoruma ir Mini klase – tikai pieci dalībnieki. Taču ļoti iespējams, ka klasei vēl piepulcēsies Lietuvas braucēji. Viņu vecāki nemitīgi brīnās par atceltajiem laika kontroles rezultātiem kavētu pieteikumu dēļ, taču kā posms, tā atkal tas pats grābeklis.

Ar nepacietību gaidām nākamo sestdienu. Dienu, kad redzēsim, kā par čempioniem kļūst Odiņš, Spīķis un Unāms. Vai arī nē?

Izmantotie resursi:Autocross.lv



Monarhs, sporta klubs Ganību dambis 23a, Rīga, LV-1005
Solomins Aleksandrs Akadēmiskā airēšana, Kanoe airēšana, Smaiļošana
FTA
Reģistrēties