Kurš varēja paredzēt, ka sacensību iznākums būs tieši šāds? Līdz šim bijām pieraduši pie Sebastjana Fetela un "Red Bull" dominēšanas, taču šoreiz šī komanda uz uzvaru īsti nepretendēja, lai arī Daniels Rikjardo pirms diskvalifikācijas bija finišējis augstajā otrajā vietā. Arī testu rezultāti parādīja tikai aptuveno ainu un, kā izrādījās, tad pat "Mercedes" komandai, kam šogad tiek paredzēts tituls, vienu no mašīnām nācās noņemt no trases tehnisku problēmu dēļ.
Seši piloti Austrālijā izstājās tehnisku problēmu dēļ, arī Kamui Kobajaši, kurš pirmajā līkumā avarēja aizmugurējo bremžu defekta dēļ. Tas gan ne tuvu nav kompānijas "Magneti Marelli" vadītāja prognozei, ka izstāties Melburnā varētu pat visi piloti, tomēr ir skaidrs, ka tehniskas problēmas šogad ir un vismaz kādu laiku vēl būs. Turklāt lielas nepatikšanas komandām ir ar motora dzesēšanas nodrošināšanu, kas varētu radīt daudz problēmu nākamajā posmā Malaizijā. Tur tiek solīts ļoti liels karstums. Tomēr tik nozīmīgas tehnisko noteikumu pārmaiņas nevar neradīt šādas situācijas.
2014. gada F1 modeļi bez šaumām ir klusāki par saviem priekšgājējiem, jo no šī gada atmosfēriskos V8 dzinējus nomainījuši V6 turbo motori. Daudzi fani tos ienīst, sakot, ka tie ir pārāk klusi, kamēr citi ir pilnībā apmierināti, sakot, ka tas atgādina astoņdesmito gadu F1 sacīkstes, turklāt tagad reizēm ir saklausāma arī riepu kaukšana. Starp tiem, kas nav apmierināti ar skaņu, ir Austrālijas "Grand Prix" organizatori, kā arī pats F1 boss Bernijs Eklstouns, kura spēkos tomēr nav ietekmēt pilnīgi visu. Tiesa, viņš brīdina, ka skaņas dēļ no Formulas 1 varētu pazust ne vien daudzi līdzjutēji, bet pat sponsori un sacīkšu organizētāji. Pārmaiņas patīk ne visiem.
Breklijā bāzētā vienība bija ātrākā otrajā un trešajā treniņā, ieguva "pole position" un uzvarēja sacīkstē. Tas daudz ko izsaka. Ja vien "Mercedes" nenomocīs būtiskas tehniskas problēmas, šai vienībai ir visas iespējas arvien vairāk attālināties no konkurentiem un šogad izcīnīt F1 titulus. Niko Rosberga ātrumu sacīkstē Melburnā daudzi pielīdzina Sebastjana Fetela dominēšanai 2013. gadā.
Pēdējā desmitgadē "Williams" ir piedzīvojuši grūtus laikus un pēdējās sezonās šī leģendārā komanda, kas ir viena no vecākajām Formulā 1, šķita pavisam nespējīga cīnīties par augstām vietām. Lai gan Felipe Masa tika izsists no trases jau startā, Valterī Botasa ātrums pierādīja, ka jaunais modelis FW36, kurš apgādāts ar "Mercedes" dzinēju, spēj konkurēt. Jaunais soms varēja cerētu uz pjedestālu, ja nebūtu kļūdījies un pārsitis riepu, taču pat ar visu to viņš tika pie piektās vietas. Daudzi "Williams" novērtē kā šobrīd otro spēcīgāko komandu un tāda tā nav bijusi jau ļoti sen.
Abiem "Lotus" braucējiem visu nedēļas nogali bija tehniskas problēmas un abi izstājās ar defektiem enerģijas atjaunošanas sistēmu darbībā. Tiesa, kāds tur brīnums, jo pirmssezonas testos komanda veica vismazāk kilometrus. "Lotus" vēl priekšā darba pilnas rokas.
"McLaren" jaunais modelis nenoliedzami ir padevies daudzas reizes labāks nekā tā priekšgājējs, taču debitants Kevins Magnusens pārsteidza vēl vairāk, izcīnot trešo vietu jau savā pirmajā F1 sacīkstē. Pēc Daniela Rikjardo diskvalifikācijas dānis tika pat pie otrās vietas un tie ir rezultāti, ar kādiem debijas reizē var lepoties retais. Pēdējais no tamlīdzīgu pārsteigumu autoriem bija Luiss Hamiltons un šī sportista vārds tagad vairs komentārus neprasa.
Rikjardo diskvalifikācija, kas, iespējams, bija degvielas sensora kļūmes rezultāts, vēl nenozīmē, ka Austrālijas "Grand Prix" rezultāti ir oficiāli. Var paiet vairākas nedēļas pirms tiks izskatīta "Red Bull" iesniegtā apelācija, notiks noklausīšanās un pieņemts galējais lēmums. Pagaidām Melburnas posma ātrākie braucēji ir Niko Rosbergs, Kevins Magnusens un Džensons Batons, taču Rikjardo cer atgūt savu skatītāju priekšā gūto otro vietu.
Vieta | Pilots | Komanda | Apļi | Rezultāts |
---|---|---|---|---|
1. | Nico Rosberg | Mercedes | 57 | 1:32:58.710 |
2. | Kevin Magnussen | McLaren/Mercedes | 57 | +26.777 |
3. | Jenson Button | McLaren/Mercedes | 57 | +30.027 |
4. | Fernando Alonso | Ferrari | 57 | +35.284 |
5. | Valtteri Bottas | Williams/Mercedes | 57 | +47.639 |
6. | Nico Hülkenberg | Force India/Mercedes | 57 | +50.718 |
7. | Kimi Räikkönen | Ferrari | 57 | +57.675 |
8. | Jean-Éric Vergne | Toro Rosso/Renault | 57 | +1:00.441 |
9. | Daniil Kvyat | Toro Rosso/Renault | 57 | +1:03.585 |
10. | Sergio Pérez | Force India/Mercedes | 57 | +1:25.916 |
11. | Adrian Sutil | Sauber/Ferrari | 56 | +1 aplis |
12. | Esteban Gutiérrez | Sauber/Ferrari | 56 | +1 aplis |
13. | Max Chilton | Marussia/Ferrari | 55 | +2 apļi |
... | ... | ... | ... | ... |
NF | Jules Bianchi | Marussia/Ferrari | 49 | Netika klasificēts |
NF | Romain Grosjean | Lotus/Renault | 43 | Jaudas devējs |
NF | Pastor Maldonado | Lotus/Renault | 29 | Jaudas devējs |
NF | Marcus Ericsson | Caterham/Renault | 27 | Eļļas spiediens |
NF | Sebastian Vettel | Red Bull/Renault | 3 | Motors |
NF | Lewis Hamilton | Mercedes | 2 | Motors |
NF | Felipe Massa | Williams/Mercedes | 0 | Avārija |
NF | Kamui Kobayashi | Caterham/Renault | 0 | Bremzes |
... | ... | ... | ... | ... |
DQ | Daniel Ricciardo | Red Bull/Renault | 57 | Diskvalificēts |
Vieta | Pilots | Punkti | Vieta | Konstruktors | Punkti |
---|---|---|---|---|---|
1. | Nico Rosberg | 25 | 1. | McLaren/Mercedes | 33 |
2. | Kevin Magnussen | 18 | 2. | Mercedes | 25 |
3. | Jenson Button | 15 | 3. | Ferrari | 18 |
4. | Fernando Alonso | 12 | 4. | Williams/Mercedes | 10 |
5. | Valtteri Bottas | 10 | 5. | Force India/Mercedes | 9 |
6. | Nico Hülkenberg | 8 | 6. | Toro Rosso/Renault | 6 |
7. | Kimi Räikkönen | 6 | 7. | Sauber/Ferrari | 0 |
8. | Jean-Éric Vergne | 4 | 8. | Marussia/Ferrari | 0 |
9. | Daniil Kvyat | 2 | |||
10. | Sergio Pérez | 1 | |||
11. | Adrian Sutil | 0 | |||
12. | Esteban Gutiérrez | 0 | |||
13. | Max Chilton | 0 |
Izmantotie resursi:Formula 1 News, Results, Photos and More : F1plus