Ņemot vērā, ka nākošā gada F1 motori būs smagāki, ir palielināts arī formulu minimālais svars, taču reizē tas nozīmē, ka arvien lielāka loma būs pilota svaram. Jo braucējs ir smagāks, jo būtiskāku ātruma zudumu tas izjutīs.
"Tas ir nepareizi, piloti nav nekādi žokeji," intervijā BBC saka Mansels. "Tā ir nepateicība un pat diskriminācija pret pilotiem, kas sver vairāk, lai gan patiesībā ir vidēja svara cilvēki."
Tiek ziņots, ka katrs papildus kilograms no pilota svara palēnina apļa laiku par 0.035 sekundēm. Tātad, pilots, kurš ir 10 kg smagāks par otru, tā iemesla dēļ vien zaudē 0.350 sekundes aplī. Viens no vieglākajiem braucējiem Formulā 1 ir Sebastjans Fetels, kurš sver nedaudz vairāk par 60 kg, bet smagākie piloti, tādi kā Džensons Batons, Marks Vēbers un Niko Hilkenbergs, sver līdz pat 75 kg.
"Mūsu laikā mašīnām nebija vilkmes kontroles vai stūres pastiprinātāja - bija jābūt spēcīgam pilotam un tādu bija daudz," atceras Mansels. "Ar šiem svara ierobežojumiem mūsdienu piloti nemaz nevarētu pabraukt ar tādām mašīnām, bet, ja varētu, tad ar lielām grūtībām. Domāju, ka minimālais svars ir jāpaceļ un jāievieš balasti, lai smagākie piloti tik daudz neciestu."
"McLaren" pilots Džensons Batons, kurš ir viens no smagākajiem, atzīst, ka jau šobrīd svars viņam sagādā problēmas.
"Ar savu kombinezonu sveru 74 kg un tas man ar grūtībām ļauj iekļauties minimālā svara robežās," viņš skaidro. "Un tā ir jau trīs gadus. Man patīk fitnesa nodarbības, taču sava svara dēļ ir lietas, ko es nevaru darīt. Es nedrīkstu ēst ogļhidrātus, nedrīkstu audzēt muskuļus. Un nākošgad būs vēl sliktāk. Nedomāju, ka kādai komandai tiks noteikts lietot balastus."
Izmantotie resursi:BBC - Homepage